• KissMeQuick

    Jag får höra att jag är stor om magen!

    Jag är i vecka 29 och är bf 26 okt-16. Min omgivning tycker jag har väldigt stor mage för att ha 11veckor kvar.

    Jag har bara gått upp 4 kg hittills och sfmått ett följer sin kurva normalt. Hur ser ni andra ut runt min vecka? ????

  • Svar på tråden Jag får höra att jag är stor om magen!
  • Bertram

    Folk ska alltid ha åsikter och har inte lärt sig att hålla truten, min mage var tydligen för liten. Men följde kurvan och ut kom en lagom stor bebis.


    Så länge du mår bra etc så skit i folks åsikter, alla magar ser ju olika ut :)

  • Carambolan

    Jag hade det tvärt om... Ingen såg att jag var gravid förrän typ i vecka 33.

  • BuoBä

    Din mage är säkert helt normal, men folk ska alltid hålla på och kommentera. Är det inte storleken på magen så är det om flick-/pojkmagar, vikten allmänt etc, etc. Man får tänka att de menar väl.

    För mig så var det nån gång runt den veckan som det plötsligt blev svårt att böja sig. Jag tyckte inte magen kändes så stor, men tittar man på kort så stack den ut en bra bit. Jag gick upp 8kg totalt så jag hade nog gått upp ca 5 kg då.

  • Marialia

    Jag är i vecka 20 och redan i vecka 18 fick jag höra att herregud du kommer ju bli så stor eftersom du redan har så stor mage. Varför måste man säga så?

  • Macpau

    Jag gick upp 25kg med första och 23 med andra. När jag kom in på rul så trodde personalen att jag skulle föda . Jag är 160 cm med en ursprunglig vikt på 47kg så ni kan tänka er...alla påpekade storleken på min mage, men än sen tänkte jag? Jag var gravid, lycklig och visste att det inte var 1000 hamburgare i magen utan min bebis- strunta i det, säg tack och njut . Lycka till!

  • Beabus

    Fick oxå kommentarer och panikartade blickar från folk om hur stor jag var, om jag väntar tvillingar m.m. Men som tur var fick jag ännu mer kommentarer på hur fin min mage var. Jag är helt övertygad om att istället för att kommentera hur stor någon är så är det mer välkommet att säga att någons mage är fin. Man vet inte hur alla reagerar på att få höra hur stor man är 50 ggr. om dagen. Jag är inte så känslig själv, men har man en sämre dag med hormoner kan det vara skönt att få höra ngt fint :)

    Lycka till med alla era fina magar och hoppas att ni mår bra!

  • PurpleHeart

    Efter 3 barn och nu med nummer 4 i magen så kan jag inte ens ge en ungefärlig siffra på hur många ggr jag har fått kommentarer om storleken på min mage.

    "Är du säker på att det inte är tvillingar?" är den mest tröttsamma kommentaren. Samtidigt har svärgerskan fått kommentarer om hur liten mage hon har. "Va?! Är det snart dags?! Det kan man inte tro, du är ju så liten!"

    Vet inte vad en del människor har fått för sig hur man ska se ut som gravid, men uppenbarligen duger inget. Enligt några så får ingen mage får passeras okommenterad.

    "Fin mage!" Räcker inte det? (Om man nu tycker så)

Svar på tråden Jag får höra att jag är stor om magen!