• Pyssilullan

Problem! Ringer en signal sedan blir de upptaget,- sms är ej synliga för mottagaren? Vad göra?

Ett problem!

Jag kan inte ringa EN av mina kontakter i min telefon sedan mitten av juli

EN signal går sen blir det upptaget ton

Jag kan ta emot sms från kontakten men då jag svarar så blir de ej synliga för mottagaren?

Varken personen i fråga eller jag vet varför?

Inget ser konstigt ut på någon av våra telefoner?

De är frustrerande! Någon som vet i vilken telefon problemet är? Vad kan vi ha tryckt på? Vad gör man?

• Svar på tråden Problem! Ringer en signal sedan blir de upptaget,- sms är ej synliga för mottagaren? Vad göra?
  • Grävling 75

Tror också att du blivit blockerad i mottagarens telefon. Om iphone: be mottagaren gå in i kontakter och välja dig. Står det "Avblockera den här uppringaren" längst ner då så är det bara att klicka där. Fixat!

Schack73 skrev 2016-08-04 09:11:13 följande:

Kan mottagaren ha blockerat dig?

• Pyssilullan

Nä? De är min mamma och hon blir så frustrerad över att hon sms.ar men att jag inte svarar? Fast jag svarar ju! O hon kan ringa mig utan problem men så fort jag ringer så går de en signal sedan tutar det upptaget!

Schack73 skrev 2016-08-04 09:11:13 följande:

Kan mottagaren ha blockerat dig?

• Griseknoen35
    Pyssilullan skrev 2016-08-04 09:17:48 följande:

Nä? De är min mamma och hon blir så frustrerad över att hon sms.ar men att jag inte svarar? Fast jag svarar ju! O hon kan ringa mig utan problem men så fort jag ringer så går de en signal sedan tutar det upptaget!

Låter faktiskt som om hon av misstag kommit åt blockeraknappen. Gå in och kolla det.
Svar på tråden Problem! Ringer en signal sedan blir de upptaget,- sms är ej synliga för mottagaren? Vad göra?