Hjärtslag per minut
Är gravid i v 10 och har köpt en doppler hittar någonting där nere och kunde räkna till 90 slagit per minut men de kan inte va bebisen va?
Vart någonstans ligger den typ i magen?
Är gravid i v 10 och har köpt en doppler hittar någonting där nere och kunde räkna till 90 slagit per minut men de kan inte va bebisen va?
Vart någonstans ligger den typ i magen?
Nej det är dina hjärtljud.
Bebisen brukar ligga på 120-160.
Är oerhört svårt att hitta så tidigt! Men kolla på youtube så får du tips hur du ska hitta
Misstänkte de:)
Fast du ska inte hålla på och använda doppler själv, speciellt inte så tidigt det stressar fostret
Jag hittade hjärtljuden i v 12 men fick leta runt länge. Leta låååångt ner över blygden, ungefär där behåringen börjar. Pulsen ska vara över 120, ofta över 140 för att vara bebisens. Ljudet på dopplern behöver också vara rätt högt då ljuden är så svaga i synnerhet i början.
Jag hittade också I v12 och den var låångt ner som Jevana sager. Först hittade jag min egen. Nu går jag I v17 och kan hitta bebisen när som helst - jag gör det inte ofta mer när jag har ont osv. och bara några sekunder det är nog inte bra att hålla på länge man kan själv bli stressed när man inte hittar...vänta några veckor till!