Bajsar inne
Hej. Min hund har börjat bajsa inne varför?
Min Golden 8mån har haft problem med avföringen då det är lös till och från, inte alltid. Då är det mer förståeligt att de kan hända inne (ska dock inte hända), svårt att hålla sig när man är lös.
Nu har de hänt för många gånger fast jag tycker att avföringen är bra.
Jag håller på att passa på henne. Men svårt vid nattetid.
# Hon går ut 5 gör behov
# Äter 6
# Ibland kan de hända att de blir behov på middagen/eftermiddagen
# kvällsmat 18
# Gör behov 20
# Är ute med henne 23. Innan har hon bajsat även då. Men inte nu längre. Bara kissar.
Sen går jag och lägger mig. Innan har hon klarat sig till 5.
Men när jag sover så vet jag inte vad jag har fötterna (sover djupt). Allarm ringer 5. Innan 5 hör inte om hon behöver ut. Skulle jag göra de så vet jag inte vad hennes signaler är. Står jag och tittar på henne så kan jag se tecken. Men hon krafsar inte på grinden eller gnyr etc. Så jag vet om hon vill ut. Hur fixar jag de? Kan man lära in något?
Jag vet inte när hon har bajsat inne. Om det är på morgonen eller direkt efter vi har varit ute 23.
Vist det blir en kortare tur runt midnatt och jag vet att det inte tar 5min för en hund att göra sina behov, kanske ute för kort tid ca 20 min. Men eftersom jag inte vill att hon ska göra det på tomten så går jag ut med henne på gröningen. Men jag är lite rädd nattetid att vara ute. Där av lite begränsad utevistelse.
Övriga tider om dygnet så aktiveras hon.