Positivt gravtest hemma, negativt hos både BM och på gyn??
Med flera missfall i bagaget är man lite lätt orolig, när man som jag åter plussade för snart 2 veckor sedan. Tyvärr tror jag att det inte är som det ska. Den här gången också...
Tidigare har jag plussat några dagar innan beräknad mens. Den här gången visade det negativt på bim, men positivt dagen efter.
Kontaktade min barnmorska direkt då vi den här gången vill följa graviditeten med hcg-prover. Väl där gjorde vi ett nytt test. Skulle då vara i vecka 4+5 enligt sista mens. Testet visade negativt!! Hon tog ett blodprov för att mäta hcg i blodet. Värdet låg på 42. Två dagar senare låg det på 70.
Igår började jag småblöda och åkte in till gyn för en undersökning. Skulle då ha varit i vecka 5+5. En gynekolog gjorde ett vul där man såg en förtjockad slemhinna och en hinnsäck. Inget mer, vilket man iofs inte heller kan förvänta sig såhär tidigt. När hon var klar kom sköterskan in för att meddela provsvar efter urinprov. Graviditetstestet var negativt. Det i samband med blödning betyder med största sannolikhet ett missfall, enligt läkaren.
Blev lite lätt konfunderad efteråt, så jag gick till Apoteket och köpte två nya test. Båda visade starkt positivt. Varken jag eller maken blir kloka på det här!!!
Jag har inga som helst symptom. Jag blöder fortfarande, men inte mer än att det blir blod på pappret då jag torkar mig. Jag har inte ont. Ska på återbesök om en vecka, vilket känns som en hel evighet.
Någon som har varit med om liknande??