• theLovelyJ

Positivt gravtest hemma, negativt hos både BM och på gyn??

Med flera missfall i bagaget är man lite lätt orolig, när man som jag åter plussade för snart 2 veckor sedan. Tyvärr tror jag att det inte är som det ska. Den här gången också...

Tidigare har jag plussat några dagar innan beräknad mens. Den här gången visade det negativt på bim, men positivt dagen efter.

Kontaktade min barnmorska direkt då vi den här gången vill följa graviditeten med hcg-prover. Väl där gjorde vi ett nytt test. Skulle då vara i vecka 4+5 enligt sista mens. Testet visade negativt!! Hon tog ett blodprov för att mäta hcg i blodet. Värdet låg på 42. Två dagar senare låg det på 70.

Igår började jag småblöda och åkte in till gyn för en undersökning. Skulle då ha varit i vecka 5+5. En gynekolog gjorde ett vul där man såg en förtjockad slemhinna och en hinnsäck. Inget mer, vilket man iofs inte heller kan förvänta sig såhär tidigt. När hon var klar kom sköterskan in för att meddela provsvar efter urinprov. Graviditetstestet var negativt. Det i samband med blödning betyder med största sannolikhet ett missfall, enligt läkaren.

Blev lite lätt konfunderad efteråt, så jag gick till Apoteket och köpte två nya test. Båda visade starkt positivt. Varken jag eller maken blir kloka på det här!!!

Jag har inga som helst symptom. Jag blöder fortfarande, men inte mer än att det blir blod på pappret då jag torkar mig. Jag har inte ont. Ska på återbesök om en vecka, vilket känns som en hel evighet.

Någon som har varit med om liknande??

• Svar på tråden Positivt gravtest hemma, negativt hos både BM och på gyn??
  • theLovelyJ

Kan tillägga att gyn sa att graviditeten sitter ganska lågt i livmodern. Hann inte reflektera över det där och då, så frågade heller aldrig vad det innebär. Någon som vet?

Jag har fortfarande en brun flytning och har under kvällen börjat känna av lite lätt ömmande bröst... Hoppas av hela mitt hjärta att det här går vägen, men är mycket tveksam! *ledsen*

• FruK01

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver!

Jag plusade men ett ganska svagt plus på bim +3

Två dagar efter fick jag en liten blödning, kom mest på pappret vid toa beaök.. Fick även väldigt ont på vänster sida av magen så åkte till gynakuten där ett vul gjordes, det ända man kunde se var en förtjockad slämhinna vilket tydde på att jag vat gravid.. Dom tog då blod prov som visade vädigt lågt, kommer ej ihåg exat vad det visade, sköterskan sa då att det troligtvis rörde sig om missfal.. Jag tog nytt prov två dagar senare och det hade inte riktigt stigt som dom önskade men fick komma tillbaka efter 3garar och lämmna nytt prov, nu hade det stigit, men fortfarande ganska lågt.

Där och då tappade jag helt hoppet.. Fick en tid 1 vecka se ate för ett nytt vul och då kunde man se en hinsäck men inget foster.. Ytligare en vecka fick jag vänta på nytt besök och denna gång kunde man se ett foster men inget hjärtslag.. Men läkaren tyckte det så ut som en normal graviditet! Bokade privat ul i vecka 9 och där kunde man se ett fint litet hjärta picka :) nu är jag i vecka 28 och bebisen röjer för fullt i magen! Så jag håller alla tummar att allt går bra för dig!

Förlåt för långt svar ????

• Loppan84

Gud vad konstigt. Har tyvärr inget tydligt svar att ge men:

- väldigt konstigt att de fick negativt test när du hade 42 i hcg. De flesta test visar ju positivt från 25

- att det ökade från 42 till 70 är ju superbra, visar ju tydligt att det iaf inte var nått fel då

- om du får starkt positivt hemma skulle jag utgå från att det fortfarande är ok. Det viktigaste är ju inte hur mycket hcg du har men att fastställa att det ökar. Om jag va som du skulle jag stå på mig till jag fick ett nytt blodprov, då kan du jämföra det med sista blodprover (70) och se svart på vitt om det ökar som det ska

Lycka till!

• theLovelyJ

Tack tjejer för svar!

Jag ska ringa min BM imorgon och be om ett nytt test. Där jag går är de helt underbara, så det lär inte vara nåt problem!

• theLovelyJ

Hur förvirrad får man vara?? Jag vet ju att det är lördag, men reflekterar inte över att det är helg och BM är stängt!! På måndag morgon ringer jag såklart. Ligger värdet på runt 600 så är det normalt. Tvivlar dock, som sagt!

• theLovelyJ

Måste bara skriva av mig. Det är så frustrerande att må såhär. Kroppen känns konstig och jag får blod på pappret vid var och varannat toabesök. Ibland brunt, ibland rosa. Aldrig så att det syns i trosorna, så det är ju inte mycket. Fyra dagar kvar till besked, det känns som en hel evighet! Har dessutom fått mensvärk frampå magen, inte bak i ryggen där det brukar vara. Inte än iallafall.

Ovissheten är värst!

• Loppan84

Håller tummarna för att allt går bra. Förstår att der är jobbigt att vänta, tyvärr inte mycket annat att göra :( Hoppas de kommande dagarna går fort för dig, du kan väl uppdatera här när du vet?

Kram

theLovelyJ skrev 2016-08-07 18:23:22 följande:

Måste bara skriva av mig. Det är så frustrerande att må såhär. Kroppen känns konstig och jag får blod på pappret vid var och varannat toabesök. Ibland brunt, ibland rosa. Aldrig så att det syns i trosorna, så det är ju inte mycket. Fyra dagar kvar till besked, det känns som en hel evighet! Har dessutom fått mensvärk frampå magen, inte bak i ryggen där det brukar vara. Inte än iallafall.

Ovissheten är värst!

• theLovelyJ
    Loppan84 skrev 2016-08-07 18:32:38 följande:

Håller tummarna för att allt går bra. Förstår att der är jobbigt att vänta, tyvärr inte mycket annat att göra :( Hoppas de kommande dagarna går fort för dig, du kan väl uppdatera här när du vet?

Kram

Precis, inte mycket annat att göra än vänta. Tur att jag jobbar i veckan så tiden går lite fortare! Lovar att uppdatera. Tack! Kram
  • theLovelyJ

En liten uppdatering. Ingen solskenshistoria tyvärr.

Ligger på gyn och väntar på att bli undersökt. Smärtan slog mig med full kraft när jag stod på jobbet. Höll på att tuppa av. Är tyvärr väldigt inställd på att det är ett till missfall. Nr 8 i mitt liv... Är så himla ledsen

• Loppan84

Gud vad tråkigt att höra <3 vet inte riktigt vad jag ska säga men ta hand om dig, hoppas det går bra och att ni får en liten plutt som vill stanna kvar snart. Stor kram

theLovelyJ skrev 2016-08-08 18:39:21 följande:

En liten uppdatering. Ingen solskenshistoria tyvärr.

Ligger på gyn och väntar på att bli undersökt. Smärtan slog mig med full kraft när jag stod på jobbet. Höll på att tuppa av. Är tyvärr väldigt inställd på att det är ett till missfall. Nr 8 i mitt liv... Är så himla ledsen

Svar på tråden Positivt gravtest hemma, negativt hos både BM och på gyn??