Krångligt att sälja en häst?
Jag har äntligen insett att det inte finns plats i mitt liv för att fortsätta vara hästägare. Det känns tråkigt och tugnt, men ändå skönt att slippa kämpa med prestigen och att hålla skenet uppe och försöka övertala sig själv om att det är värt det. Men, jag tycker det verkar sååå krångligt att sälja en häst. Som jag har hört av folk som håller på att köpa häst så ska det alltid velas, och ha på prov, och köp går tillbaka och hit coh dit. Jag vill ju att min älskade lilla häst ska få ett gott coh varaktigt hem. Om köparen har rätt att kräva köpet tillbaka, hur länge har dom det, är det någon som vet? Då kan jag ju inte använda de pengarna till något under tiden.
Nu är det en unghäst på snart 2 år så att han skulle vara sönderriden är ju ingen risk. Jag säljer hellre till rätt köpare för mindre pengar än håller på coh krånglar för att få ut mesta möjliga betalning. Jag drar mig verkligen för att hålla på och visa honom och åka fram och tillbaka och trixa med folk. Kanske är jag bara löjlig, jag hoppas det. Är det någon som har bar tips inför hästförsäljning?
Mycket tacksam för stöd och tips...