• Orkide

Svårt att få till syskon

Hej,

Tänker att det inte bara är jag som är trött på att bli sist i gravidtrådar så jag skapar denna. Här kan vi som kämpar för syskon samla våra tankar och stötta varandra

• Svar på tråden Svårt att få till syskon
  • Orkide

Lite om mig. Jag har två barn 4,5 och 2,5 år. Jag har svårt att bli gravid men har lyckats tack vare pergotime. Vi blev gravida i höstas efter 8 månaders försök men fick missfall i v.9. Nu vågar jag inte ta mer pergotime eftersom det är cancerframkallande. Men vi kämpar på.

• mli01

Här är en till .. Har en dotter på 5,5år och försökt i 3 år. Blir gravid men får missfall . 7 stycken nu.. Är så less på allt ...

• Orkide
    mli01 skrev 2016-08-06 11:03:33 följande:

Här är en till .. Har en dotter på 5,5år och försökt i 3 år. Blir gravid men får missfall . 7 stycken nu.. Är så less på allt ...

Oj jag beklagar verkligen. Har bara gått igenom ett och det var det värsta jag varit med om Så en jättekram till dig. Har ni varit hos läkare och pratat om dessa missfall och varför de händer?
  • mli01
    Orkide skrev 2016-08-06 11:31:12 följande:
    Oj jag beklagar verkligen. Har bara gått igenom ett och det var det värsta jag varit med om Så en jättekram till dig. Har ni varit hos läkare och pratat om dessa missfall och varför de händer?
    Japp. Dom vet inte . Alla prover som dom tagit ser bra ut. Så dom vet inte alls varför :/ ja de är skit jobbigt . Sen när de inte finns förklaring till de heller ... Kan inte glädjas åt de i omgivningen som får barn .. Är mig bara avundsjuk på dom. Vilket min sambo tycker är fjantigt .... Jag tror att de har tagit hårdare än vad jag vill tro
  • Orkide
    mli01 skrev 2016-08-06 12:40:55 följande:
    Japp. Dom vet inte . Alla prover som dom tagit ser bra ut. Så dom vet inte alls varför :/ ja de är skit jobbigt . Sen när de inte finns förklaring till de heller ... Kan inte glädjas åt de i omgivningen som får barn .. Är mig bara avundsjuk på dom. Vilket min sambo tycker är fjantigt .... Jag tror att de har tagit hårdare än vad jag vill tro
    Har du läst på något om progesterall. Tror den heter något sånt
  • mli01
    Orkide skrev 2016-08-06 12:51:16 följande:
    Har du läst på något om progesterall. Tror den heter något sånt
    Jag har sån kräm hemma . Men är osäker på den . Om man inte tar den rätt kunde de göra så att man får missfall:/ har du löst på om den ? Och kanske kn lugna mig
  • Orkide
    mli01 skrev 2016-08-06 14:05:57 följande:
    Jag har sån kräm hemma . Men är osäker på den . Om man inte tar den rätt kunde de göra så att man får missfall:/ har du löst på om den ? Och kanske kn lugna mig
    Eftersom du blir gravid så borde det räcka med att börja smörja direkt när du plussat. Du tar du kräm som en ärta o smörjer morgon och kväll på ett tunt hudområde som nacke fram till v.12-13. Värt att prova
  • Newbie84

Hej hoppar gärna in här. Har ett barn på snart 3 år som blev till oplanerat. Vill ha ett till barn men har pco och verkar inte ägglossa regelbundet. Vid nästa mens ska jag ta blodprov för att se hur vi ska gå vidare med behandling. Vill gärna ha syskon nu så att åldersskillnaden inte blir allt för stor. Vi har inte försökt så länge och det är ju bra att det finns hjälp att få, men så frustrerande.

• Orkide
    Newbie84 skrev 2016-08-06 19:51:25 följande:

Hej hoppar gärna in här. Har ett barn på snart 3 år som blev till oplanerat. Vill ha ett till barn men har pco och verkar inte ägglossa regelbundet. Vid nästa mens ska jag ta blodprov för att se hur vi ska gå vidare med behandling. Vill gärna ha syskon nu så att åldersskillnaden inte blir allt för stor. Vi har inte försökt så länge och det är ju bra att det finns hjälp att få, men så frustrerande.

Det är ganska skönt att få hjälp på en gång istället för att försöka tills man är hela slut. Det tär så mycket på en att försöka månad in och månad ut.
  • Newbie84

[quote=76861427][quote-nick]Orkide skrev 2016-08-07 07:50:27 följande:[/quote-nick]Det är ganska skönt att få hjälp på en gång istället för att försöka tills man är hela slut. Det tär så mycket på en att försöka månad in och månad ut.[/

Ja verkligen, glad att den gyn jag gick till sa att vi kan börja med en gång och inte att vi måste försöka en viss tid själva först.

Troligen ska jag få pergotime då gyn pratade om det sist. Såg att du också tagit det, hur var det och hur många kurer fick du ta? Beklagar ditt mf :(

• Orkide
    Newbie84 skrev 2016-08-07 21:36:15 följande:

[quote=76861427][quote-nick]Orkide skrev 2016-08-07 07:50:27 följande:[/quote-nick]Det är ganska skönt att få hjälp på en gång istället för att försöka tills man är hela slut. Det tär så mycket på en att försöka månad in och månad ut.[/

Ja verkligen, glad att den gyn jag gick till sa att vi kan börja med en gång och inte att vi måste försöka en viss tid själva först.

Troligen ska jag få pergotime då gyn pratade om det sist. Såg att du också tagit det, hur var det och hur många kurer fick du ta? Beklagar ditt mf :(

Första gången jag blev gravid räckte det med två omgångar enkelkur och sen andra gången fem enkeldoser. Sen tog jag fyra till men blev inte gravid o då vågade jag inte ta mer eftersom det är cancerframkallande.
Svar på tråden Svårt att få till syskon