får man skilja sig bara för att man blivit kär i någon annan?
Det är väl egoistiskt på ett sätt som inte är ok när man har barn?
Jag har ett ok äktenskap ändå. Jag älskar min man och vi bråkar sällan. Våra barn mår bra och vi har inga större problem.
Och nu har jag blivit upp över öronen förälskad i en kollega. Jag tänker på honom konstant, jag tappar andan och det riktigt hugger till i bröstet när jag ser honom. När våra händer möts är det som att tiden bara stannar och alla runt oss bara försvinner. Han har fullkomligt dragit bort mattan under fötterna på mig och det går inte över. Jag har under hela våren försökt undvika honom och tänkt att vi inte kommer ses under semestern så då kommer det gå över men det har bara varit helt outhärdligt att vara ifrån varandra så länge. Vi har aldrig varit otrogna, han är också gift, eller pratat om det här men jag är helt helt säker på att han känner samma sak.
Självklart är mitt äktenskap inte perfekt då hade jag ju inte varit mottaglig för det här men det är tillräckligt bra för att stanna i för barnens skull och av praktiska skäl. Då måste jag göra det va? Man får väl inte vara så egoistisk att man skiljer sig av den anledningen? Det är väl bara att byta jobb som gäller?
Hjälp mig!!