• Mimmimatilda94

BIM +5 gravidtecken?

Hej! Skrev en tråd för en stund sen men hade räknat lite fel på när mensen skulle komma. Men är nu i alla fall på bim+5 och mensen går inte att se på långa håll men haft mensvärk i 1,5 vecka. Är väl lite trött men menar inte att det är värre än vanligt, kissar dock kanske lite oftare och har ont i ryggen. Långt ned. Samt flytningar, mjölkliknade vattniga. Ganska mycket, tror ibland att det är mensen, men ingenting. Har en körtel vid sidan av ena bröstet mot armhålan som är öm. Men inte så ont i brösten annars, ev lite i vårtorna. Är känslig som fasen, humöret är antingen kort stubin eller så grinar jag en skvätt och väl när jag börjat så så kan jag nästan inte sluta haha. Tog ett test för snart 2 veckor sedan lite ut på dagen som var negativt så vågar inte ta nytt än, är superskeptisk magkänslan säger att jag inte är gravid. Va tror ni? Å tror ni att test i så fall visar nått nu? Bör man ta test på morgonen? I så fall varför?

Tack för svar!

• Svar på tråden BIM +5 gravidtecken?
  • LB2016

Ifall du tog ett test för två veckor sen så är det självklart att det visar negativt. Då det är för tidigt, nu när din Mens är försenad så kan du ta ett test. Helst ska man ta med morgonurin då man har som mest HCG i kroppen. Du kan ta på dagen också men drick helst inte på minst 4 timmar.

Jag råder dig att ta ett test på morgonen för att få bästa resultat.

Lycka till!

• Carambolan

Ta ett test imorgon bitti. För två veckor sedan hade det omöjligen kunnat vissa rätt men nu är chansen minimal att det visar fel.

• corona

Om du är på bim + 5 så borde du kunna testa när som helst på dagen.

• Mimmimatilda94

Hurra!!! Jag tog test nu på morgonen och det var med CB, fick gravid 1-2. Var så nervös trodde inte att jag var gravid! Haft så lite symptom. Det mest framträdande har vara varit att jag inte haft mens och haft massa mensvärk. Tror det började för ca 1,5 vecka sedan. Tack för alla svar :)

• LB2016
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-07 10:05:51 följande:

Hurra!!! Jag tog test nu på morgonen och det var med CB, fick gravid 1-2. Var så nervös trodde inte att jag var gravid! Haft så lite symptom. Det mest framträdande har vara varit att jag inte haft mens och haft massa mensvärk. Tror det började för ca 1,5 vecka sedan. Tack för alla svar :)

Grattis!
  • mosterJenny
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-07 10:05:51 följande:

Grattis, vad roligt! Vill verkligen inte hoppas för mycket nu för egen del men jag är på BIM +3 och ingen mens i sikte. Har haft mensvärk i ca 5 dagar bakåt, främst på kvällen/natten och mjölkiga tunna flytningar. Testade negativt igår men ska testa igen om kanske 4 dagar om inget hänt. Bröstvårtorna blir mer känsliga för varje dag men annars inget annat! Återigen, underbart att höra för din del (:
  • Mimmimatilda94

Åh spännande för din del också då. Mensvärken tycker jag var det som var konstigast innan jag tog test, kändes precis som att mensen skulle komma. Och så flytningarna var precis så som du beskriver, vattniga vita. Tusen tack, jag håller verkligen tummarna för dig också!

Nu när jag börjar jag närma mig V6, så har jag även börjat känna mig jättetrött hela tiden har mycket huvudvärk samt brösten blivit lite ömmare men framförallt bröstvårtan :)

• mosterJenny
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-08 10:30:47 följande:

Åh spännande för din del också då. Mensvärken tycker jag var det som var konstigast innan jag tog test, kändes precis som att mensen skulle komma. Och så flytningarna var precis så som du beskriver, vattniga vita. Tusen tack, jag håller verkligen tummarna för dig också!

Nu när jag börjar jag närma mig V6, så har jag även börjat känna mig jättetrött hela tiden har mycket huvudvärk samt brösten blivit lite ömmare men framförallt bröstvårtan :)

Vilken overklig känsla den dagen man får plussa, jag längtar så mycket! Mensvärken har avtagit lite men det liksom kommer och går. Fortsättning följer!

Hoppas du får må fortsatt bra ändå (:
  • Mimmimatilda94

Hur går det för dig? Har du får mensen eller tagit test ännu?? :)

mosterJenny skrev 2016-08-08 12:23:26 följande:

Vilken overklig känsla den dagen man får plussa, jag längtar så mycket! Mensvärken har avtagit lite men det liksom kommer och går. Fortsättning följer!

Hoppas du får må fortsatt bra ändå (:

• mosterJenny
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-10 08:24:17 följande:

Hur går det för dig? Har du får mensen eller tagit test ännu?? :)

Hallå! Mensen är fortfarande spårlöst borta, flytningarna är kvar men inte så mkt men just sådär vattniga vita. Bröstvårtorna ömmar och luktsinnet är på topp! Är utomlands "ute på vischan" och hoppas få tag i ett test till senast på lördag. Då är jag 7-9 dagar efter BIM. Hoppas verkligen inte mensen bara bestämde sig för att hoppa över denna månad! Jag tempade mig så jag har en tydlig kurva på att ÄL skedde!

Hur mår du? (:
Svar på tråden BIM +5 gravidtecken?