Snälla, vad är detta?
Hittat de här i mina skåp. Vad är det och hur blir man av med det? Ska ringa hyresvärlden på måndag. Gaaah, tiden går långsamt.
Hittat de här i mina skåp. Vad är det och hur blir man av med det? Ska ringa hyresvärlden på måndag. Gaaah, tiden går långsamt.
Använder appen och ser inte om bilden kom med.
Ser ut som mjölbaggar. Du får slänga allt..
Googla mjölbaggar och se om du tycker att det stämmer.
Annars kan du kolla om du ser på denna sida vad det är: www2.anticimex.com/sv-SE/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/
Besök Anticimex hemsida.
Det ser ut som s k "Risvivel"
Usch! Och när jag har slängt allt? Är de borta då? Behöver det sanneras?
Mjölbaggar. Släng allt spannmål/ris/pasta/bröd/kakor. Torka allt annat NOGA.
Kontakta hyresvärden som bör ha avtal med utrotare t.ex. Anticimex eller Nomor. De kommer och sprayar. (Obs man får inte vara hemma på x antal timmar efter).
Usch! Och när jag har slängt allt? Är de borta då? Behöver det sanneras?
Jag kollade Anticimex innan jag skrev här. Där liknade det mest "Mjuk trägnagare", men jag är synskadad själv, så jag tänkte att lite input från andra är aldrig fel. Djuren är ju så pluttiga.
Ok, typ mjölbaggar har jag konstaterat nu. Jag ska göra som ni säger, kasta all mat som har kunnat bli angripen. Jag har även hittat i skåp där det inte finns mat. Hur mycket sprutar Anticimex?
Behöver jag kasta socker? Bakpulver? Vaniljsocker? Jag förstår att jag ska kasta ris, pasta osv.