• Prinsmamma

Isabelle eller Emilia?

Hej!

Har fastnat för dessa två namn och är nu nyfiken på vilket av dem ni tycker bäst om?

Tar gärna emot förslag på mellannamn som passar till de olika namnen också. ???? Vill ha tilltalsnamnet först och så ska Sara finnas med också. Tack på förhand!

• Svar på tråden Isabelle eller Emilia?
  • Anonym (Emilias mamma)

Min dotter heter Emilia! Jag fastnade för det av massor av anledningar, det är först och främst ett vackert namn som passar både till barn och vuxen, man kan inte rimma eller mobba på namnet, man kan skriva det väldigt fint, och där finns många gulliga smeknamn till just emilia. Jag kallar min dotter Emilia, Milla, Millis, prilla m.fl

Jag tänkte först på namnet ebba, men när hon kom så var det verkligen en emilia, och det ångrar jag inte en sekund! Dessutom är namnet inte så vanligt längre. Mycket sällan jag hört det namnet.

• MallaL

Emilia är jättevackert, det hette min mormor, Emilia Karolina.

• Prinsmamma

[quote=76860648][quote-nick]Anonym (Emilias mamma) skrev 2016-08-06 20:55:31 följande:[/quote-nick]

Min dotter heter Emilia! Jag fastnade för det av massor av anledningar, det är först och främst ett vackert namn som passar både till barn och vuxen, man kan inte rimma eller mobba på namnet, man kan skriva det väldigt fint, och där finns många gulliga smeknamn till just emilia. Jag kallar min dotter Emilia, Milla, Millis, prilla m.fl

Jag tänkte först på namnet ebba, men när hon kom så var det verkligen en emilia, och det ångrar jag inte en sekund! Dessutom är namnet inte så vanligt längre. Mycket sällan jag hört det namnet.

[/

Håller med dig om att Emilia passar både barn och vuxen. Jag vet inte heller någon som heter det och det är en stor fördel.

• Prinsmamma

Emilia Karolina var fint ihop!

MallaL skrev 2016-08-06 20:58:53 följande:

Emilia är jättevackert, det hette min mormor, Emilia Karolina.

• fluu

Emilia! Otroligt vackert och samtidigt mer rejält än det hemskt prinssesiga Isabelle.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vanja

Tycker Emilia känns lite uttjatat medan Isabelle är ett klassiskt namn som alltid funkar :)

• Nästanpålandet

Jag har tre tjejer den äldsta heter isabelle och  ett tvillingpar varav den ena heter just emilia
    Jag älskar båda namnen såklart.
    Men isabelle funkar ju bäst internationellt många äldre vill gärna säga emeli eller emelia:
    Jag kan tyckte att man hör skillnaden på emilia och emelia.=)

• fjanten

Bara för att jag endast känt elaka Emilior så tycker jag att Isabelle är mycket finare! Räkna dock med smeknamn som Bella och Issa (där jag personligen tycker Bella är fint, men inte Issa). Till Emilia har jag hört smeknamnen Millan och Emme.

Svar på tråden Isabelle eller Emilia?