• Tokgurkan

    Påverkar kokosolja spermier?

    Hej!

    Jag brukar använda kokosolja som återfuktare i underlivet nästan varje dag. På vissa produkter läser man att man inte ska använda det om man är gravid eller försöker bli. Har googlat på kokosolja och fertilitet/spermiepåverkan men inte hittat något, någon som vet om det kan påverka?

  • Svar på tråden Påverkar kokosolja spermier?
  • Sally8585

    Min spontana fråga är då, varför gör han så?! Haha!


    Tigerhonan skrev 2016-08-20 15:20:06 följande:

    Undrar också det då min sambo brukar använda det på sin penis efter dusch


  • Sally8585

    Jaha! Då är jag med! Skönt att det hjälper! Men om det skulle påverka spermierna har jag svårt att tro. Men är ingen expert heller :)


    Tigerhonan skrev 2016-08-20 16:07:32 följande:

    Hans förhud spricker ofta men har inte gjort det sen dess han började smörja in efter dusch.


  • bravvo

    Kokos olja har jag svårt att tro kan påvärka spermierna men kokos oljan kan förendra ph värdet i slidan och orsaka svamp infektion men inte i alla fall :)

  • molekyl
    bravvo skrev 2020-10-14 21:40:22 följande:

    Kokos olja har jag svårt att tro kan påvärka spermierna men kokos oljan kan förendra ph värdet i slidan och orsaka svamp infektion men inte i alla fall :)


    Jo, kokosolja är inte bra för spermierna.Men jag skulle tro att det bara gäller om man använder det som glidmedel. Om man smort in det på huden har det ju absorberats och då borde det inte påverka sperman.
Svar på tråden Påverkar kokosolja spermier?