vigge skrev 2016-08-07 20:48:16 följande:
1. Det förstår jag men, eftersom det finns så många ändå som bloggar om sin träning och som verkligen har lyckats med det, oavsett om det gäller att bli biff (vilket jag är helt ointresserad av) eller bara få bättre figur rent allmänt tänker ju jag då, om de kan måste väl jag ändå också kunna? För dem är ju inte få precis, Ida Warg exempelvis.
2. Nu är det visserligen sant det du säger men jag har tyvärr även ganska mycket bukfetma kvar efter att ha druckit lite för mycket öl genom årens lopp, och så har jag även ätit för mycket godis och druckit läsk och energidrycker. Och det är en plåga, får dock även tillägga att jag inte mått så bra och länge varit stressad.
Det beror på att jag agerat ofördelaktigt, jag erkänner att jag hade nåt bråk med dig här för nåt år sen i tråden Sex och sånt - hämningslöst! eller vad den heter, nåt liknande var det.
Jag gnällde så in i bomben på att jag har Asperger och det har jag fått lida för, hoppas du kan godta om jag ber om ursäkt men jag mådde verkligen inte bra då, jag har nog haft svårare ångest än de flesta andra här. Varit utsatt för mordhot bla. och varit paranoid. Nu har jag som du ser äntligen lyckats få ner en mur dock, att inte vara anonym här längre och det är jag väldigt glad över.
3. Jag undviker helst hela tiden hel och halvfabrikat. Kör med Linas Matkasse, det är riktigt bra grejer det som jag kan rekommendera varmt! :)
Du behöver alltså, precis som jag misstänkte, ingen våg. Däremot behöver du träna core- och övriga bukmuskler för att få någolunda fason på magen. Jag föreslår att du hittar dig ett träningsprogram som har ett dedikerat core-pass. 3 pass i veckan, varav ett är core. De andra bör vara antingen 2 helkropps eller 1 vardera av över- och underkropp. Släng in 2 motionspass också, så har du träningen fixad. Kolla på siter som hemmaträning, styrkelabbet med flera för att hitta något.
Det är bra att du indviker färdigmat (dock lär du ju inte undvika hel- och halvfabrikat, för... du käkar säkert ost....=P). Om linas funkar för dig, så är det toppen.
Hey, the past is in the past. Det är bra att du mår bättre. =)