• Lmhje

18 år och min pojkvän dog. Vad ska jag ta mig till?

Godkväll!

Min pojkvän avled i en hemsk olycka den 18 Juli 2016. 10 månader fick jag med denna underbara kille. Han var min första kärlek och eftersom att han var 11 år äldre så har han lärt mig så otroligt mycket. Men han lärde mig aldrig speciellt mycket om sorg och saknad, om ilska och förtvivlan - nånting som jag verkligen skulle behövt ha fått lära mig nu.

Mitt hjärta är i bitar. Ångesten äter upp mig. Tårarna slutar aldrig rinna och lyckan är totalt borta. Polisen ger oss inga svar. 72 km/h och 3 mötande bilar är allt vi vet. Jag vill ha svar. - jag kräver svar.

Ny jobbvecka imorgon, min mamma tycker att det är vansinnigt med tanke på det som hänt. Men jag kan inte slappna av och varva ner. Jag är ju alltid den som orkar och håller den glada minen när alla ser, varför skulle jag sluta nu?

Finns det någon här ute som har gått igenom samma sak? Hur gick du vidare och hur ser ditt liv ut idag?

• Svar på tråden 18 år och min pojkvän dog. Vad ska jag ta mig till?
  • Asirna

Förluster är aldrig lätt.

Har förlorat alla mina mor och far föräldrar förutom en, som inte har mycket tid kvar. För några få veckor sedan, förlorade jag en mycket nära vän i cancer.

Har redan i min ålder gått igenom alla möjliga typer av förluster, blivit dumpad, dumpat andra, förlorat en vän och förlorat nära o kära till döden.

Och jag ska vara riktigt ärligt mot dig, för detta är vad jag har lärt mig av alla dessa förluster.

Vi ska känna sorg, och ilska för denne som har lämnat oss. Vi ska sörja denna människa och minnas hen, både de bra och de sämre tiderna. Men håll de positiva minnena närmast dig.

Det närmsta året kommer vara tufft. för det kommer högtider som vid jul, påsk och midsommar som vi har spenderat med denna människa.
    När högtiden kommer igen, kommer man stanna upp och märka att det är någon som saknas hos oss. 
    Därför sörjer vi igen, och därefter möter vi nästa högtid och vi upprepar denna saknad igen.

Att sörja någon, tar tid, men det är som tuffast de första veckorna, man vill inte förstå vad som har hänt, man vill att allt ska vara en dröm och bara få vakna upp i dennes famn.

Allt kommer kännas som en dröm i början, tills du inser detta är din verklighet.

Hur just du ska hantera detta, det kan ingen säga, men glöm inte att gråta, det är okej att göra det och andra kommer förstå.

Hantera sorg på ditt sätt, du kommer lära dig hantera detta på ditt egna sätt.
    Oavsett vad det är för förlust och vem, så är det en lång procedur att gå igenom.

Det ända jag kan göra för dig, är att erbjuda dig att skriva till mig när som helst. Du har mitt stöd.

Och det viktigaste av allt, glöm inte alla fina minnen ni har skapat tillsammans, de är guld värda.

Svar på tråden 18 år och min pojkvän dog. Vad ska jag ta mig till?