• Znipznapznut

    Hur mycket och vad kommer ut?

    Jag har blivit felbehandlad av läkaren tror jag. Kom in till gyn för kändes som symtomen avtagit, var i 6+5. Han såg bara en hinnsäck på 12 mm men inget mer. Jag berättade att vi bara haft sex en gång vid äl och när jag plussat och då sa han att det var en ofostrig graviditet för allt var så mkt mindre på skärmen. Eftersom detta blir mitt 6e missfall/MA (har även levande barn) är jag luttrad och sa att om han är helt säker tar jag cytotec med mig hem, det tyckte han jag skulle. Jag fick ta ETT blodprov efter detta. Jag valde att avvakta med tabletterna och ringde dagen efter för resultatet, 6400 var hcg. Tyckte det var högre än jag trott så ringde till en sköterska och frågade om jag verkligen skulle ta tabletterna. Hon hade ingen läkare att fråga men skulle återkomma. Hon sa att läkaren skrivit att jag skulle ta och att jag nog borde det. När det kom en liten brun flytning orkade jag inte mer utan tog tabletterna då sköterskan inte ringt. På kvällen ringer hon och har pratat med en annan läkare som säger att jag absolut inte får ta tabletterna efter att ha kollat på hcg.t. Men då var det ju för sent, hade ju redan tagit. Blev arg och ledsen då första läkaren sett resultatet men inte hört av sig till mig om att jag inte fick ta dem.

    Jag har synat varenda del som kommit ut och varit livrädd att hitta fostret (har sett foster två andra gånger). Först kom hinnsäcken. Tyckte inte jag såg något foster men den var rätt stor ändå.Därefter moderkakan som jag tyckte var väldigt stor för att vara så kort gången. Den kom i två olika bitar. Jag kan inte säga att jag såg precis sådant foster som jag sett två andra gånger. Kanske något som kunde vara början till men vet ej.

    Nu imorse 2 dagar efter kommer en mindre moderkaka ut. Jämn och rund i kanterna. Antingen en rest av den andra eller kan det varit två där inne?

    Undrar nu vad som kommit ur er då ni varit runt 6+5 eller då fostret beräknat dött då. Var det stor moderkaka och hinnsäck?Förstår att folk inte analyserat sina rester som jag nu gjort men det var ju för jag ville se om det trots allt fanns något foster....

Svar på tråden Hur mycket och vad kommer ut?