• Mammamu37

    När är det dags??

    Vet att man inte kan styra att nu är det dags men jag börjar tröttna på detta nu. Är i v39 o har haft förvärkar sedan v20 var glad för varje vecka som gick för det innebar att liten skulle klara dig bättre o bättre om den valde att komma ut, men den höll sig inne o verkar inte ha ngr planer på att besöka oss nu heller har gått med värkar sedan tis förra veckan o var hos bm på ons men hon ville inte titta om jag öppnat mig el dyl utan tyckte att det ger sig. Värkarna kan vara regelbundna i några timmar för att sedan upphöra i en-två timmar, magen är jättespänd, tryck som känns som om ngt är påväg ut mest hela tiden, molnande värk i ryggslut o ner i benen. Nu är även liten minskat sina rörelser o sparkar för inne. Sover i ngr timmar i taget för att sedan vakna med värk igen. Som sagt orkar inte detta mer, blir mer o mer folkilsk o vill bara vara för mig själv. Ngn mer i samma sits??

  • Svar på tråden När är det dags??
  • Anonym (Känner med dig)

    Jag är också i v 39 (eller ja.. imorgon) och känner igen vad du menar med folkilsk.

    Jag har haft mkt sammandragningar från v 18 men nu när man tycker att dom ska öka så har antalet minskat. Ibland har jag bara 1-2 st per dag. Så jag har inga värkar , men jag är SÅ less!!

    Jag sover nämligen som en kratta, somnar inte förren framåt 05/06 på morgnarna och sover max 2-3 timmar. Dels pga foglossning, halsbränna, att jag ligger obekvämt osv. Men även för att hela kroppen plötsligt blivit fruktansvärt rastlös på nätterna. Får ingen ro, som om jag hinkat 3 kannor starkt kaffe innan jag lägger mig. >.<

    Orkar inte med varken vänner eller familj. Fräser åt dottern för minsta lilla och svarar knappt sambon på tilltal för jag inte orkar. Vill bara att det ska sätta fart, innan jag inte pallar förlossningen heller. Men iinga tecken på att liten tänker komma ut :(

  • Mammamu37
    Anonym (Känner med dig) skrev 2016-08-08 15:55:22 följande:

    Jag är också i v 39 (eller ja.. imorgon) och känner igen vad du menar med folkilsk.

    Jag har haft mkt sammandragningar från v 18 men nu när man tycker att dom ska öka så har antalet minskat. Ibland har jag bara 1-2 st per dag. Så jag har inga värkar , men jag är SÅ less!!

    Jag sover nämligen som en kratta, somnar inte förren framåt 05/06 på morgnarna och sover max 2-3 timmar. Dels pga foglossning, halsbränna, att jag ligger obekvämt osv. Men även för att hela kroppen plötsligt blivit fruktansvärt rastlös på nätterna. Får ingen ro, som om jag hinkat 3 kannor starkt kaffe innan jag lägger mig. >.<

    Orkar inte med varken vänner eller familj. Fräser åt dottern för minsta lilla och svarar knappt sambon på tilltal för jag inte orkar. Vill bara att det ska sätta fart, innan jag inte pallar förlossningen heller. Men iinga tecken på att liten tänker komma ut :(


    Skönt att inte vara ensam lycka till!!
  • Mammamu37
    Kirsty skrev 2016-08-08 18:13:53 följande:

    Har det minskat med rörelser och sparkar måste du ju åka in och få det kollat!


    Var inne på kontroll nu på kvällen, de tog ctgkurva o allt såg/ser bra ut, jag hade lite högt blodtryck. Vi kom överens om att jag ska avvakta o se vad som händer hemma o ringa igen om situationen ändrar sig.
Svar på tråden När är det dags??