Gymnasiearbete komvux, hjälp
Det är så att jag ska nu göra mitt gymnasiearbete på komvux då jag inte klarade av det i skolan.. (Blev för mycket av en del personliga anledningar)
Jag har en liten komplicerad situation.. Jag hoppade in i tvåan på el och energiprogrammet från It-teknik. Då min rektor och lärare ansåg jag kunde det.
Jag klarade många elkurser med betyg C eller högre men känner att inget alls har fastnat då detta är inget jag kommer ens arbeta med eller vill det..
Och eftersom man måste ha godkänt i gymnasiearbetet att ens få söka till högskola så måste jag göra det.
Ska installera ett kök, från att rita schemat som jag ska dra, placera ut centralen, vad för kabel jag ska ha till att installera allt och kommer inte få nå mycket hjälp alls då detta är gymnasiearbetet..
Men mitt problem är eftersom inget fastna från skoltiden typ så kan jag inte ett skit.. Kan inte rita schema, vet inte vilken slags kabel, vad för uttag är det ens för diskmaskin m.m kan koppla vanliga eluttag, lampor, koppla komplingar, lite osäker på strömbrytare..
Så känner nu att detta kommer skita sig totalt..
Och alternativet är antingen göra endast gymnasiearbete eller gå 3 år igen på elprogrammet.. Men känner att jag inte inte gå om 3 år sen ytterligare 5år på högskola..
Då jag ska plugga upp resterande ämnena för behörighet för högskolan..
Är 21. Och tänkte ansöka 2018 våren till högskolan då jag ska använda nästa år för alla teoretiska ämnen som behövs för högskolan.
Tänker ge upp detta och nöja mig med ett halvdant jobb i värsta fall.
Så har ni några råd eller hur jag ska göra?
Finns det andra alternativ än detta gymnasiearbete?
Alla onödiga och spydiga kommentarer undanbedes..