• nattuss89

Tips på bra ytterskor till dagis mottages!

Min son som är 1 år och 4 månader ska börja på dagis nu i mitten av augusti, så nu ska allt som behövs inhandlas! Däribland ett par nya skor, så nu söker jag runt efter tips och erfarenheter om vilka skor ni tycker passar bäst på dagis/förskola, som kanske inte är allt för krångliga att ta på och som tål mycket lek och bus, och som även passar årstiden :)

• Svar på tråden Tips på bra ytterskor till dagis mottages!
  • Vickan I

Jag röstar för en liten högre sko/känga i Gore-tex. Lätt sko, som andas, men ändå vattentät. Bra för små som gärna kliver i lite vatten, men som inte alltid har gummistövlar på. Tex Ludo Mid från Viking.

Vi har mest haft Viking och Superfit till våra barn. Varit nöjd med båda. Superfit är smalare i modellen. Finns billigare alt från ex Leaf som är vattentåliga, men inte provat dem.

• Eili
    Skor från märket Kavat kan jag rekommendera. Det är rejäla och tåliga skor som inte är allt för krångliga att ta av och på :)

Lycka till med inskolningen :)
  • MrsMia

Jag vet inte om de fortfarande säljs, men Vincents allvädersstövlar i neopren är grymma, har aldrig gjort oss besvikna. Perfekt mellansäsongs-stövlar och klarar lättare vinterkyla.

• Carambolan

Vi har också mest haft Viking och Kavat till våra barn och det har funkat toppen.

• Harvester

Har haft Superfit hela tiden (då barnet är för smalfotad för Viking och Kavat). Gore-tex som funkar jättebra! Vattentäta sålänge vattnet inte går över skokanten :)

Svar på tråden Tips på bra ytterskor till dagis mottages!