• Loppanploppan

Graviddiabetes?

Idag gjorde jag sockerbelastning på mvc och hade vanligt besök hos bm. Mitt blodsocker värde innan sockerbelastningen var bra. Och sen drack jag den äckliga sockergrejen.

Så efter två timmar så tog vi ett nytt stick i fingret och undersköterskan sa bara ditt värde är högt, vi kollar igen ifall om det visar lika högt, vilket det gjorde. Så hon gick till bm och sa att jag hade högt blodsocker. Bm säger att jag får komma tillbaka i morgon och prata.

Och nu har ju mina tankar satts igång. Som att jag hade högt blodsocker efter drycken så antar jag ju att jag har graviddiabetes.

Någon som har vart med om något liknade?

• Svar på tråden Graviddiabetes?
  • ems86
    Loppanploppan skrev 2016-08-09 12:17:48 följande:

Idag gjorde jag sockerbelastning på mvc och hade vanligt besök hos bm. Mitt blodsocker värde innan sockerbelastningen var bra. Och sen drack jag den äckliga sockergrejen.

Så efter två timmar så tog vi ett nytt stick i fingret och undersköterskan sa bara ditt värde är högt, vi kollar igen ifall om det visar lika högt, vilket det gjorde. Så hon gick till bm och sa att jag hade högt blodsocker. Bm säger att jag får komma tillbaka i morgon och prata.

Och nu har ju mina tankar satts igång. Som att jag hade högt blodsocker efter drycken så antar jag ju att jag har graviddiabetes.

Någon som har vart med om något liknade?

Hej!

Jadå, graviditet nr 2 och således omgång graviditetsdiabetes 2 här!

Vet du vad värdet låg på efter drycken? Man drar gränsen lite olika i olika län, du kan ha graviditetsdiabetes eller bara ligga lite ovanligt högt. Oavsett. Har du graviditetsdiabetes är det inte så dramatiskt som det låter. Du kommer få den info du behöver av bm!
  • Loppanploppan

Okej, bor i Norrköping så det är ju Östergötland.

Innan var det 5,6 och jag vet inte vad värdet var efteråt. Fick bara veta att det var högt. Nu är det ju så att jag år nål rädd så det här är verkligen min värsta mardröm.

Svar på tråden Graviddiabetes?