• Glädje

Gravid direkt efter sluta amma lr PMS?

Slutade amma för ca 3-4 veckor sedan, för en vecka sedan tog jag ett akut-ppiller eftersom vi kom på att vi hade ett liggandes hemma, jag och min man har kört med avbrutet ända sen lilleman föddes förra juni och någrs gånger har han råkat komma i mig..

Nu har jag haft mensvärk molande i 6 dagar, i torsdags hade jag en rosa blödning ett par timmar, jag är kissnödig hela tiden måste upp och kissa varje natt, ont i huvudet och känner mig osugen på all mat...blev även super bakis i helgen efter bara 3 små glas vin...?

Kan jag ha blivit gravid nu när jag slutat amma, kan ägglossningen ha smugit sig på? Tänker om jag tog ett akut ppiller för sent, att ägglossningen redan hade hänt så gjorde den ingen nytta?

Tänker att det va sjukt likt en nidblödning i torsdags? Eller kan man få molande mensvärk och en rosa sporting ungefär en vecka efter man tagit ett akut ppiller?

Antar att jag borde köpa ett test men det känns så onödigt om det nu bara är efterdyningar av akut ppillret som gör att jag har sån molvärk..

Svar på tråden Gravid direkt efter sluta amma lr PMS?