• Nätarbetare

Ta bort mögel från resårsäng?

Hittar ingen bra lösning och har bara kört våtrengörare, då en stor dyr säng som var dålig att ha sex i, hamnade under plast och en grön matta under tak på altanen några år. Så det blivit lite svarta fläckar. Ny kostar runt 10.000 så det är synd att slänga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-09 17:54
    Den följde med huset och tar för stor plats att förvara inne, var tänkt att ligga på ute. Lite ytmögel, resten är friskt, att sälja eller skänka bort.

• Svar på tråden Ta bort mögel från resårsäng?
  • viseversa

Eh ställer man en säng ute får man också förstå att det växer mögel. Och nej mögel går inte bort och man ska inte sova i det heller så det är bara att slänga. Lär av misstaget till nästa gång.

• Nätarbetare
    viseversa skrev 2016-08-09 17:49:53 följande:
    Eh ställer man en säng ute får man också förstå att det växer mögel. Och nej mögel går inte bort och man ska inte sova i det heller så det är bara att slänga. Lär av misstaget till nästa gång.
    Den följde med huset och tar för stor plats att förvara inne, var tänkt att ligga på ute. Lite ytmögel, resten är friskt, att sälja eller skänka bort.
  • viseversa
    Nätarbetare skrev 2016-08-09 17:55:31 följande:
    Men varför lyssnar du inte? Man säljer inte en säng med mögel. Man ger inte bort den heller. Att sova i en möglig säng är skadligt för hälsan. Och inte fasiken ställer man en säng ute i flera år. Dom är inte gjorda för att stå ute i fukt,regn,snö blåst och sol. Klart den blir förstörd. Släng skiten.
  • Nätarbetare
    viseversa skrev 2016-08-09 18:01:55 följande:
    Men varför lyssnar du inte? Man säljer inte en säng med mögel. Man ger inte bort den heller. Att sova i en möglig säng är skadligt för hälsan. Och inte fasiken ställer man en säng ute i flera år. Dom är inte gjorda för att stå ute i fukt,regn,snö blåst och sol. Klart den blir förstörd. Släng skiten.
    Som jag skrev var den under tak och är jobbig att frakta bort så den kan skänkas. Något som ska slängas kan man visst ställa var man vill och den gick givetvis att ligga på med plast och matta över. Däremot kan jag inte lyssna på vad som skrivs.
  • Coccolina
    Nätarbetare skrev 2016-08-09 18:07:43 följande:
    Som jag skrev var den under tak och är jobbig att frakta bort så den kan skänkas. Något som ska slängas kan man visst ställa var man vill och den gick givetvis att ligga på med plast och matta över. Däremot kan jag inte lyssna på vad som skrivs.
    Ge bort den som den är, du kan inte sälja den... Den har mögel och säljer du den med mögel så är du förjävlig... Skänk bort den om någon vill ha en möglig utesäng... Dock skulle jag rekomendera att slänga... 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Nätarbetare
    Monkii skrev 2016-08-09 18:18:06 följande:
    Ytmögel? Hur vet du att det inte är mögel inuti?
    Fin under
  • Nätarbetare
    Coccolina skrev 2016-08-09 18:13:00 följande:
    Ge bort den som den är, du kan inte sälja den... Den har mögel och säljer du den med mögel så är du förjävlig... Skänk bort den om någon vill ha en möglig utesäng... Dock skulle jag rekomendera att slänga... 
    Fläckarna syns och precis som med en bil kan jag inte ansvara för andra.
  • Tregarotine

Möglet växer inuti textilfibrerna och går tyvärr inte att få bort. Lukten kan man delvis få bort med ozonbehandling.

Möglet börjar växa igen så fort madrassen blir lite fuktig, vilket madrasser blir om man sover på dem.

Min rekommendation är att ni skänker den mot bortforsling och informerar om möglet.

• kontrollant

Nätarbetare skrev 2016-08-09 18:36:46 följande:

Fläckarna syns och precis som med en bil kan jag inte ansvara för andra.
    Iom det fetade framstår du som den värsta sortens bilhandlare.
    Sängen är möglig, hälsofarlig, och du vill sälja / ge bort den  Demon
Svar på tråden Ta bort mögel från resårsäng?