• Majbebis2012

Ljusa fläckar framför ögonen.

Jag testar igen. Kanske någon känner igen sig.

För ca 2 v sen började jag upptäcka en fläck som syntes på väggen. Fläcken är på samma ställe, dock i denna fläck är det som rörliga svarta prickar som far runt. Speciellt om jag tittar på en ljus vägg. Det konstiga är, tittar jag på en mörk yta och samtidigt har någon form av ljuspunkt framför.ögat, ex telefon i mörkret. Då glimmar denna fläck ljust/vitt. Speciellt när jag blinkar eller flyttar ögat (läser ex).

Finns det någon som.känner igen sig? Har varit hos ögonläkare 2 ggr som droppat i pupill-vidgande o o fotat ögonbotten. Allt ser jättefint ut enl.dom. Förutom en liten blödning som låg långt bak på näthinnan på det ögat som.jag ser den flimrande fläcken. Annars inga konstiga symtom. Ser bra o mår bra. Vad är detta? Vill mest höra om någon har liknande..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-09 18:54
    Jag är inte gravid.

• Svar på tråden Ljusa fläckar framför ögonen.
  • Kakmonsterarg

Hej du :) sån har jag med, är 29 år o fick såna fläckar för tre år sen, även kallade glaskroppsavlossning alltså glaskroppen lossnar (helt normalt) o efteråt får man små rester som är kvar typ smuts eller döda celler i ögat, min ögonläkare sa att så länge dom rör på sig med blicken är de bra :) jag störde mig sjukt mycket på mina i början o märker dom knappt på vintern men nu i våras poppa dom upp igen, dom är ju där hela tiden men syns mest i ljuset. Brukar leka med dom ibland haha man drar ögat fort till höger o sen vänster så följer dom med..skämtosido men är inget farligt , de tar tid vänja sig att inte tänka på dom :) jag har ca 5 små i ens ögat o nån konstig svart tråd ser de ut o i andra ögat två rätt stora svarta prickar som irriterar fortfarande mig efter snart 3 år men tänker bara på dom ibland .. Hoppas detta va till nån nytta för dig :)

• Majbebis2012

Hej o tack för svar!! Åh, men flimrar dina med? På mörk bakgrund, syns de som ljust flimmer? Jag är med 29...

• Medsamma

Hej. Vet att det är en gammal tråd, men jag försöker ändå. Har ditt flimmer försvunnit?

• Kakmonsterarg

Dom är kvar resten av livet sa min ögonläkare. Man kan operera ut dom om man har fläckarna många på samma ställe men inte värt riskera synen på. Man får lära sig leva med dom, precis som tinnitus. Samma med ens näsa, vi ser den egentligen inte eller hur? De är för hjärnan lärt oss sortera bort den ur synfältet, samma är de med fläckarna, lär dig inte fokusera på dom.

Jag har haft mina sen 2013, ja på sommaren när de är ljust så stör jag mig ENORMT på dom, men de finns inget att göra. Helt ofarliga så lär dig leva med det :) finns värre saker i livet.. cancer o så

• Medsamma

Hej igen! Jo jag känner igen det där. Har också floaters. Men flimret som jag upplever är någonting helt annat och detta kan liknas vid ögonmigrän. Skillnaden är att det inte försvinner. Tyckte några här verkade ha snarlikt fenomen. Det är som en ljusslinga som är i ständig rörelse på en punkt i ögat. Jättejobbigt

Svar på tråden Ljusa fläckar framför ögonen.