• Bexxish

Plötsligt kraftigt illamående och diarré återkommande

Hej!

Har nu vid 3-4 tillfällen haft konstiga scenarion. 

1. Gjorde mig iordning inför jobbet, tog på kläderna. 5 minuter innan jag skulle åka så kom ett kraftigt plötsligt illamående, jag fick panik och tryckte ner fingrarna i halsen och spydde 2 gånger, efter det fick jag diarré i 2 timmar och lyckades sedan somna. När jag vaknade var allt bra igen. 

2. Jag och min man sov 2 nätter på hotell. Jag åt 2 frallor med räksallad till frukost, vi åker till ett köpcenter och där får jag kraftigt svullen mage, och blir illamående och yr, får en konstig känsla i magen av hunger och mättnad typ. Somnar så fort jag kommer till hotellet, och när jag vaknar har jag diarré, sedan går det över efter kanske 1 timme, och vi går och äter. allt är som vanligt igen 

3. Äter 2 frallor med ost och 1 wienerbröd. och 1 tablett probimage Åker till jobbet. Jag får kraftigt illamående, svullen mage och min mage låter högt. Efter cirka 2-3 timmar av konstant illamående så börjar det gå över och jag äter pizza, blir mätt efter 1,5 bit och mår inte illa längre. 1 timme senare så låter magen högt och är fortfarande kraftigt uppsvullen, så får jag kramp och går in på toaletten och det är diarré igen. 

Vad kan detta vara? Den enda kopplingen jag har är att jag åt frallor de två senaste gångerna.. 

Andra saker om min hälsa: Äter bra, trött dygnet runt som inte kan sovas bort, dålig syn, och har även tagit candida-test och det visade mycket positivt. 

candida diarré uppsvälld mage ballongmage gluten celiaki
  • Svar på tråden Plötsligt kraftigt illamående och diarré återkommande
Svar på tråden Plötsligt kraftigt illamående och diarré återkommande