Våga dejta en man med barn?
Har träffat en man flera gånger som har barn varannan vecka.Det känns bra med honom,men skulle jag våga bli styvmamma?Har egentligen ingen lust att leva med en ny familj.Jag gillar barn,men på mina villkor.
Har träffat en man flera gånger som har barn varannan vecka.Det känns bra med honom,men skulle jag våga bli styvmamma?Har egentligen ingen lust att leva med en ny familj.Jag gillar barn,men på mina villkor.
Aldrig. Skulle aldrig göra det. Men det är jag det.
Aldrig. Skulle aldrig göra det. Men det är jag det.
Tänk efter noga innan du är fast med 1-2 egna barn med den här mannen. Kan du leva med att alltid behöva anpassa dig/kompromissa efter ett barns önskemål? Svälja biologiska mammans åsikter/krav/önskningar som du inte gillar men din man köper? Alltid ha med bonusbarnet på semestrar.. . Som exempel.
Tror helt ärligt att du kan bli mycket besviken om allt ska vara på dina villkor. Tycker att du ska höra hans syn på saken och sedan bestämma dig.
Jag vill inte blanda mig in på hans och hans ex-frus regler och vill inte leva efter hennes regler.Vill ochså själv resa som bara vi två utan barnet ibland.Har inget emot andras barn.
Har redan sagt det.Han svarade det förstår jag.
Skulle aldrig göra de. Har vänt på klacken direkt när jag får reda på att han har barn. Jag gillar barn, men har man olika syn på uppfostran blir det direkt problem. Pappan bestämmer tillsammans med mamman till barnen hur det en vara (om man har tur) och det är sällan många bioföräldrar upskattar att någon kritiserar deras sätt. Speciellt inte sambon. Ska det vara barn i samma hus vill jag ha något att säga till om (ganska mycket då jag är ganska hård). Tror säker det skulle funka med några, men jag tar inte den risken. Samt att hoppa i rollen som styvmamma direkt från singel och barnlös skulle jag nog inte fixa.
Sedan vill jag ha egna barn, har man otur så kanske mannen tycker det räcker med barnen han redan har fast han lovade.
Men de är min åsikt. Men man får nog vara redo på att man inte är prio 1 i mannens liv utan det är barnen som kommer först. Visst, ni kan ha bokat resan reda, fixat barnvakt och allt. Att äntligen få åka bort bara ni två, för de va ju nästan ett år sedan ni åkte iväg bara du och han. Dagen innan ni ska åka händer det något tråkigt och barnen behöver sin pappa för mamma inte kan passa eller barnvakten ställer in eller något annat. Resan ställs in och du får bara acceptera.
Så vill jag inte ha det. För mina egna barn, ja absolut. Men för någon annans, ne. Låter säker ego, men hellre att jag vet vad jag vill än att sura. Jag beundrar dom som gör de och inte surar till. Starkt, men jag vill inte sätta barn i en sådan situation att ha en sur styvmor som dom känner inte gillar dom. Det handlar om mycket mer än bara ni två när barn kommer med.
Men vilka räpor ni verkar vara här inne! Ni målar ju fan på vägen såpass illa att jag skäms å era vägnar.
Till TS: dejta karln som om han vore en vanlig människa. Prata med honom. Hör hur han tänker, beröra om dina egna tankar. Kom fram till vad som känns bra. Stanna sedan kvar eller lämna. Svårare är det inte.
Beröra = berätta