• 10oktober

Missfall eller inte?

Hej,

Hjälp mig tyda det här:

26/6 mens

26/7 mens igen, dessförinnan äl runt 11/7, men är inte säker

2/8 första sexet efter mens

3/8 börjar testar med cb äl-test och får utslag för maximal chans till grav. Tar ett grav-test som visar positivt. Vi antar att det är från 26/6 och att mensen 26/7 bara var en blödning. Jag skulle då vara i vecka 5.

5/8 börjar blöda och har ont i ryggen, som sedan övergår till magont. Inte så mycket, behöver inte alltid binda och det är varierande färskt och gammalt blod.

8/8 blöder fortfarande, ringer bm och får tid hos gyn. Blödningen ökar under dagen, får använda binda igen. Har ont i magen, mer eller mindre och på olika ställen, men behöver inget smärtstillande.

9/8 hos gyn. Livmodertappen är stängd och allt ser normalt ut när hon känner efter. Gör vul men kan inte se något foster, däremot tjockare slemhinnor. I övrigt ser allt normalt ut, inga tecken på utomkveds. Tar blodprov och ska dit igen imorgon för nytt blodprov. Skillnaden i hormonnivåer ska då visa om jag är gravid, fått missfall eller utomkveds.

Igår kväll fick jag gravidsymptom som spända, ömma bröstvårtor och illamående.

Jag får inte ihop det här!

- Om det hade varit mf, då borde väl livmodertappen varit öppen? Allt såg ju bra ut trots att jag blödde för femte dagen.

- Gyn pratade om att jag kanske är i vecka 2-3 istället för 6-7 och att det därför vi inte såg nått på vul. Skulle kunna förklaras med att jag hade jättetidigt äl 2-3/8. Men då borde jag inte ha fått positivt gravtest dagen efter sex! Eller kan mensen 26/7 varit ett mf som gjorde att testet visade positivt men att jag blev gravid direkt igen?

- Kan en mindre långt gången graviditet än jag trott vara anledningen till att jag får grav-symptom nu?

Jag fattar ingenting! Jag vet att jag får svar imorgon men tankarna går runt på både mig och mannen. Några idéer på hur det kan hänga ihop det här?

Svar på tråden Missfall eller inte?