Jobbsök
Jag blev klar med min utbildning nu i juni och har sökt lite jobb. Jag var på min första intervju förra veckan. Han som intervjuade mig (min eventuella framtida arbetsgivare) bad om referenser och för två dagar sen hörde han av sig via mail och sa att han skulle ringa upp min referens nästa dag och höra av sig efter det. Jag undrar vad "efter det" innebär? De ville ha någon som kunde börja jobba väldigt snart. Jag har en till intervju den här veckan och hade en via telefon tidigare i veckan och de vill nog anställa mig (ett kortare uppdrag via bemanning, kan nog få fler uppdrag efter det). Bemanningsuppdraget sökte jag inte utan de blev tipsade om mig. Helst vill jag ha tjänsten jag var på intervju för förra veckan. De andra två lockar mig inte alls lika mycket.
Vad kan jag tro nu efter att de har ringt referenser? Kan jag höra av mig och fråga hur det går och säga att jag blivit rekommenderad till ett jobb som har hört av sig, men visa att jag absolut är mest intresserad av deras tjänst? Är lite stressad att jag kommer behöva tacka ja till ett jobb för att inte stå utan i höst och sen kanske jag missar chansen på det jobb jag verkligen vill ha, om de hör av sig för sent.