• SannaJava

Gotland

Hej Alla!

Jag och min man åker nästa vecka till Gotland. 

Vi har inte bokat mer än första natten - och kommer ta det lite som det kommer. Men min fråga till er nu är - Vad kan ni rekommendera att vi gör när vi besöker Gotland? Allt från Boende - Restauranger - Sevärdheter - Vad vi absolut inte ska göra?  Bomba mig med förslag. 

//Soliga hälsningar

• Svar på tråden Gotland
  • DLP

Om jag var er skulle jag försöka boka boende innan ni åker. Det är inte alltid lätt att hitta ett boende till rimligt pris och med kort varsel på Gotland. Nu är det visserligen slutet på sommaren och om ni är flexibla med var och vilket typ av boende kanske det funkar bra ändå.

Gotland har många fantastiska platser. En del har blivit överexploaterade. Tex Blå Lagunen är inte längre det det en gång var. Nu trängs turisterna runt den ganska lilla pölen och parkeringsvakterna har fullt upp när solen skiner. Ta er istället till Smöjen om ni vill bada i kalkbrott.

Fårö är fantastiskt med sina sandstränder och sitt magiska ljus. Missa inte där Sylvis döttrar med sina underbara bullar.

Bungenäs är värt ett kvällsbesök. Restaurangen har god mat och miljön är så gotländsk den kan bli.

Om ni gillar sandstränder har Ihreviken en jättefin strand som inte är lika full med folk som tex Tofta.

Själsö bageri är en mysig plats med utsikt över havet och Själsö fiskeläge. Gott fika har de också.

Hela Visby är ju underbart så klart. Promenera i den norra delen innanför muren. Inte lika mycket folk och uppe på klinten har ni en fantastisk utsikt över staden. Nedanför klinten finns botaniska trädgården. Ett måste-besök när jag är i Visby.

Åh jag kan fortsätta i oändlighet. Det finns så många guldkorn.

Svar på tråden Gotland