Ni som har erfarenheter av bröllop
Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar (Vet inte hur pass rätt jag prickade på kategorin) och hoppas nån har lite tips till mej :)
Framförallt på vad som är en rimlig budget för vi har typ ingen aning om vad saker och ting kostar. Har pratat med ett par catering-firmor/bröllopsfixaren som kan bistå med hela evenemanget och de vill veta vilken budget vi tänkt ha att röra oss med.
vi beräknar bli 80-85 gäster. Tänker oss buffé hela vägen med varmrätt, grillat och medelhavsinspirerat, efterrätt (typ småkakor/choklad) och bröllopstårta. Borgerlig vigsel, om möjligt på plats. Funderar på att hyra in en eller ett par trubadurer för några timmar och resten kör vi på Spotify lr liknande. Vi kommer ha öppen bar, så extra personal som kan servera vin, öl, alkoholfritt. Drycken är dock inte medräknad i budgeten, då vi tänkte bunkra upp långt innan och ta med oss. Även kläder, ringar och annat personligt tar vi vi sidan av.
Har ni nån aning om vad bara själva bröllopsdagen med mat och personal etc kan komma att kosta?