• Error

Ni som har erfarenheter av bröllop

Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar (Vet inte hur pass rätt jag prickade på kategorin) och hoppas nån har lite tips till mej :)

Framförallt på vad som är en rimlig budget för vi har typ ingen aning om vad saker och ting kostar. Har pratat med ett par catering-firmor/bröllopsfixaren som kan bistå med hela evenemanget och de vill veta vilken budget vi tänkt ha att röra oss med.

vi beräknar bli 80-85 gäster. Tänker oss buffé hela vägen med varmrätt, grillat och medelhavsinspirerat, efterrätt (typ småkakor/choklad) och bröllopstårta. Borgerlig vigsel, om möjligt på plats. Funderar på att hyra in en eller ett par trubadurer för några timmar och resten kör vi på Spotify lr liknande. Vi kommer ha öppen bar, så extra personal som kan servera vin, öl, alkoholfritt. Drycken är dock inte medräknad i budgeten, då vi tänkte bunkra upp långt innan och ta med oss. Även kläder, ringar och annat personligt tar vi vi sidan av.

Har ni nån aning om vad bara själva bröllopsdagen med mat och personal etc kan komma att kosta?

• Svar på tråden Ni som har erfarenheter av bröllop
  • Lena

Räkna med iaf 10000kr för personal och lokal. Tänk på att man inte får ta med alkohol till alla lokaler. 500kr per kuvert på mat är en god uppskattning

• Error
    Lena skrev 2016-08-10 11:48:39 följande:

Räkna med iaf 10000kr för personal och lokal. Tänk på att man inte får ta med alkohol till alla lokaler. 500kr per kuvert på mat är en god uppskattning

Okej, så en 50-60 000 kanske är en bra budget då om man varken vill ha det fattigt eller superlyxigt?

Nej drt har jag förstått.. Har bara hittat 2 stycken hittills som tillåter att man tar med eget varav en av dem var ett inrett bergrum (berg 211 i Göteborg) som kändes rätt sunkig. Så om nån har nåt tips på lokal i Gbg-området som matchar våra krav får man gärna säga till :)
  • Lena

Kolla på kommunen de har lokaler att hyra ut. Vi var i Gamlestaden. Hade vigseln i trädgårdsföreningen (lagerhuset). Billigare personal kan du få genom att sätta ut annons på hotell- och resturangskolorna

Svar på tråden Ni som har erfarenheter av bröllop