Kan levern rätta till sig? Lite långt...
Förra veckan fick jag först magkatarr. Var på apoteket och köpte omeprazol. Började äta det på måndagen. Onsdag mådde jag bra och gick till jobbet. Torsdag börjar jag bli illamående och trött. Det började klia på mig...jättemycket. Fredag var jag kass...kräktes och kunde inte äta pga illamåendet. Trött och hängig, och urinen började bli mörk. Åt här sista omeprazol tabletten...alltså ätit 5 st. Lördag var jag ännu dåligare. Och här märkte jag åxå att mina ögonvitor började bli gula. Blev skiträdd....googlade och det jag fick fram var levercanser.
Söndag mådde jag liiiiiite bättre, orkade vara uppe lite.
Måndag morgon....mådde hyfsat men tänkte bäst att ringa vct och få tid. Fick komma och tog massa prover. Alla var bra, men leverprovet skulle vänta i två dagar. På måndagskvällen började jag fundera på omeprazolen och började läsa biverkningar...illamående, kräkningar, trötthet, klåda, mörk urin, leverskador. ...allt stämmer. Måndagskvällen mådde jag bra. Fast kliade och gula ögon.
Idag fick jag reda på leversvaren och det fanns ju en förändring där. Jag har fått remiss och ska dit senare i em. Men går nu och oroar mig. Kan 5 tabletter förstöra levern så....eller kan den rätta sig till? Jag mår helt bra...fast har liiite klåda kvar och urinen något mörk kanske. Även ögonen är lite gula än. Men allt går åt rätt håll...borde inte vara nån fara då va? Och skulle det vara cancer så borde det inte komma så fort och sen må bättre igen efter 3 - 4 dagar. Usch. ..blir jättenojig att det ska vara nåt farligt. .