Villrådig
Hej!Första tråden här, hoppas jag lagt den rätt.
Jag är en man med fyra barn. Till barnen finns det två mammor (och därmed två ex). Vi har gemensam vårdnad och allt fungerar förhållandevis bra. Jag tar mitt ansvar och trivs utmärkt med det.
Jag träffade en tjej i höstas som inte har några barn.
Hon har accepterat situationen vilket inte är lite begärt, fyra barn med två olika mammor, mer eller mindre mardröm. Det har givetvis inte varit friktionsfritt men det har ändå gått över förväntan.
Till saken.
I höstas, innan jag träffade MS Right var jag ganska övertygad om att jag aldrig vill ha fler barn. Så till den milda grad att jag övervägde sterilisering.
Hon har en önskan om barn vilket jag kan förstå. Hon gjorde det ganska tydligt i början av vårt förhållande att hon inte kan tänka sig en framtid eller liv utan barn. Jag har accepterat det, dels för att jag är förälskad, men också för att jag verkligen tror att jag äntligen träffat kvinnan i mitt liv och förlikat mig med tanken med ytterligare barn.
Jag har fyra barn. Mina förväntningar för fler är inte de samma som inför mitt första. Diskussionerna har lett till att vi mer eller mindre står på gränsen till att dela på oss. Jag vill gärna ha barn med henne men har också sagt att förväntningarna från min sida inte är som hennes. Jag vet att det inte bara är bebismys m.m. Detta har, om man drar det till sin spets, lett till att hon känner sig betydelselös. Att hon inte ges möjlighet att uppleva det mina tidigare förhållanden upplevt.
Är det kanske så att jag upplevs som känslokall/empatilös när jag försöker förklara att jag tycker det är helt ok med fler barn, men hade det varit så att hon inte vill ha barn så är det också ok? Det har skurit sig fullständigt och jag vet varken ut eller in.
Vill gärna ha en utomståendes syn på det hela då jag har ytterst få att dela mina tankar och funderingar med. Är det så att du känner att du behöver spy ut din galla på mig så låt hellre bli. Jag vill verkligen försöka lösa det här.