• Mig med

Orolig efter trauma

Hej min 7 åring son råkade ut för trauma som vi ej kunde påverka skede utomhus under fritid.

Vi har stöttat sonen till 100% , gett tryghet och kärlek och öppna känslor och dialog. Detta påverkade mig negativ på jobbet ( ny anställd ) och kände att jag var tvungen att förklara till mina kollegor vad som har hänt osv..

Men är orolig över hur de tänker , de känner mig inte så mycket endast 3 månader . Kan någon av de lägga sig i på något sätt ?

Jag känner obehag när de frågar hur det går med sonen . Hur skulle ni ha gjort ?

Kan tilläga att sonen mår bra nu , han är glad och leker och mår som vanligt .

Tacksam

• Svar på tråden Orolig efter trauma
  • Anonym (Fia)

Hur menar du när du frågar om de kan lägga sig i? Lägga sig i på vilket sätt? Vad är det som gör att du känner obehag?

Om du inte vill prata mer om det så säg det. Typ "tack för att du frågar, men nu vill vi alla försöka gå vidare så jag vill helst inte prata om det mer".

Har ni anmält händelsen, och har barnet fått professionell hjälp?

• Dixie

de frågar ju säkert bara för att höra hur det går?!
    förstår inte vad du menar med att de kan lägga sig i...... eftersom du har berättat vad som hänt är det därför de vet vad som hände......

• Mig med

Ja allt har vi gjort men jag vågar inte säga ifrån när de frågar, jag orkar inte med det och vill inte att de tolkar det på annat sätt.

• Dixie
    Mig med skrev 2016-08-10 22:13:43 följande:

Ja allt har vi gjort men jag vågar inte säga ifrån när de frågar, jag orkar inte med det och vill inte att de tolkar det på annat sätt.

alltså - jag förstår inte riktigt dina inlägg.... vad orkar du inte med och vad kan de tolka?! 

kan det vara så att du uttrycker dig lika förvirrat till dina arbetskamrater och det är därför de fortsätter att fråga? 
  • NollÅtta

Jag förstår tyvärr inte ditt inlägg TS

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
Svar på tråden Orolig efter trauma