• B3773R

Trött på folk som måste hävda sig hela tiden

Som rubriken säger. Tröttsamt med folk som känner behov av att hävda sig och framhäva sig själva hela tiden. Kan handla om vad som helst. Skryter och vill visa upp. Någon som har märkt av ett sånt fenomen?

• Svar på tråden Trött på folk som måste hävda sig hela tiden
  • Anonym (L)

Haha ja! Har en nära vän som blivit så på senare dar.. Sååå trött på det..

Tycker bara det känns pinsamt.

• Anonym (L)
    B3773R skrev 2016-08-11 00:59:02 följande:

Hur värjer man sig?

Bara att nicka och se glad ut :)
  • B3773R
    Anonym (L) skrev 2016-08-11 01:01:37 följande:

Haha ja! Har en nära vän som blivit så på senare dar.. Sååå trött på det..

Tycker bara det känns pinsamt.

Oh skönt man ej är ensam om det. Hur yttrar det sig hos din vän? Jag har upplevt att många måste hävda sig i sitt föräldraskap och vissa andra med karriär.
  • Anonym (L)
    B3773R skrev 2016-08-11 01:06:20 följande:

Oh skönt man ej är ensam om det. Hur yttrar det sig hos din vän? Jag har upplevt att många måste hävda sig i sitt föräldraskap och vissa andra med karriär.

Hon har nyligen tagit en förskollärarexamen så allt kretsar kring det. Vi har en gemensam vän som har en son på 2 år och en till på väg. Hon lägger sig gärna i deras sätt att uppfostra och ska hela tiden försöka bevisa att hon kan ALLT om barn osv.. Sjukt irriterande.

Har du någon speciell i din närhet som är så eller är det flera 'random'?
  • Anonym (XYZ)

Fast det värsta är ju dom som "stjäler" äran ifrån nån annan. Hade en bekant som t.ex. kunde äta äppelpaj hos mig och be om receptet för att vid nästa tillställning skryta såååå om sin goda paj hen bakat och inte öht nämna att hen tagit idén och/eller receptet av någon annan...

Och likadant kunde hen köpa saker som jag sagt att jag vill köpa och när man kommer hem till hen nästa gång så utbrister hen "kolla, vilken fin jag har köpt!".

Man bara "mmm.......".

ORKAR inte med såna!

• Anonym (fridolf)
    Anonym (XYZ) skrev 2016-08-11 02:07:57 följande:

Fast det värsta är ju dom som "stjäler" äran ifrån nån annan. Hade en bekant som t.ex. kunde äta äppelpaj hos mig och be om receptet för att vid nästa tillställning skryta såååå om sin goda paj hen bakat och inte öht nämna att hen tagit idén och/eller receptet av någon annan...

Och likadant kunde hen köpa saker som jag sagt att jag vill köpa och när man kommer hem till hen nästa gång så utbrister hen "kolla, vilken fin jag har köpt!".

Man bara "mmm.......".

ORKAR inte med såna!

Sån var min förra chef. Helt sjukt. Jag kunde ha en idé om hur vi skulle utveckla företaget utan att få nån som helst respons. Efter en tid kom han med exakt samma förslag och gav mig uppdraget att genomföra det. Sen tog han åt sig äran av det lyckade resultatet. Det hände många gånger. Till slut ville man inte vara kreativ längre. Ingen annan på företaget heller. Fy fan vilken dålig chef det var. Både för de anställda och för företaget. Tur han är borta nu.
  • Rödtjärnens Anna

Det har nog alltid funnits. Min farmor var en sådan som ständigt berömde sånt hon gjort eller hade. En nära släkting till min man är så också, varje liten kaka eller maträtt hon bjuder på är världsbäst, och berättar varje gång vi är bjuden dit hur underbart goda saker hon gör.

I mina ögon är det inget speciellt, jag gör det lika bra.

Om vi tar dagens yngre så är det många som lägger ut massa skryt på nätet. En bild på en hink bär, en hembakt sockerkaka, utflykt med barnen med grillning osv.. sånt som väl egentligen är vardag men i dagens samhälle är något man måste visa upp för andra och berätta hur bra man är och har det...

Jag är tvärtom, kanske är det därför jag hakar upp sig på sådana som vill framställa sig som bättre.

• TigerLilySwe

En väninna lägger alltid ut små bildcollage med härliga, uppmuntrande, namedropping texter till. Livet är så estetiskt, välkomponerat och underbart. Som ett litet underbart tittskåp! Finns ingen som kan ana kraschad ekonomi, utbrändhet och salig röra.

Svar på tråden Trött på folk som måste hävda sig hela tiden