Vad tror ni om reservplats 3?
Hej!
Jag fick precis mitt besked från högskolan. Jag bestämde mig för sent för vilket program jag ville söka, tyvärr, men hoppades sjukt mycket på att komma in då jag verkligen ville just detta programmet... Bara 15 st hade sökt det som första val och efter urval 1 blev 27 st antagna. Efter urval 2 stod bara dessa 15 som antagna så jag antod att alla de andra hade programmet som andrahandsval. Efter urval 2 fanns det alltså 5 platser kvar då det var 15 antagna och 0 reserver. Jag kände att det var som självklart att jag skulle komma in (även fast jag inte ville ta det för givet).
Nu fick jag mitt besked och jag är reserv 3... Det står att programmet har 20 platser (tror de tog in överintag i urval 1 bara). Har jag någon chans att komma in? Kan inte förstå att 7 (!) andra personer också sökte just detta programmet sent när det knappt var några alls innan. Hade kommit in bara jag sökt i tid... :(
Förlåt för ett rörigt inlägg, är lite ledsen nu bara. Vad tror ni? Bör man gå på uppropet som reserv 3 (om jag inte får något besked innan dess)? Kramar