Min dotter är ung och gravid
Min dotter 16 år är gravid med sin pojkvän, 19 år.
Hon berättade detta för mig igår och hon tog testet nyss tydligen. Hon är inte långt gången alls och fick reda på detta nyss som sagt, så det går absolut att göra abort vore ju katastrof annars. Pappan vet inte om det (vi är skilda sen lång tid tillbaka och har inte kontakt med varandra). Hon vågar ej berätta för sin pappa säger hon..
Har pratat med henne om att hon är alldeles för ung för barn, det skulle aldrig fungera för henne med skolgång osv. En 16 åring är fortfarande ett barn o ska inte ha ett barn enligt mig. Klart det finns folk som klarar av det men det hör inte till majoriteten tror jag. Vet ju ändå att beslutet ligger i den gravades händer så det är min dotter som beslutar om det blir abort eller ej, just nu säger hon att hon inte vet hur hon ska göra. Hon vill tydligen göra abort fast ändå inte? Hennes kille har jag inte pratat med men är nästan säker på att han vill abort.
Mycket bra och snäll kille som både jag o flickans pappa tycker om. Dom har inte varit tillsammans länge alls dock.
Vad kan jag göra i detta läge? Vad bör jag säga till min dotter? Nån som varit med om samma för behöver lite vägledning..