• Anonym (ylwa)

Hur lång tid efter en jobbintervju brukar man få besked?

Som frågan lyder, och finns det några tecken på att den gått bra? Svårt att avgöra om det gick bra eller de bara var allmänt trevliga

De sa iaf att det här låter ju jättebra osv men det kanske de säger till alla.

• Svar på tråden Hur lång tid efter en jobbintervju brukar man få besked?
  • Carambolan

Väldigt olika. Är du den enda kandidaten så kan de höra av sig samma dag, men kanske har de flera intervjuer inbokade de närmaste veckorna?

• Anonym (Malin)

För mig har det tagit lång tid nu när det varit semester för de på rekryteringen och även cheferna haft semester.
    Var på intervju för 3 v sen. Ringde dem idag och hon sa att nästa vecka lär de kunna ge besked. Surt att vänta, men svaret kommer ju :). De har pratat med mina referenser så jag verkar vara aktuell iallafall :)

• Anonym (arbetsgivare)

Som sagt, extremt olika. Beror på hur akut behovet av resurser är och hur många ansökningar arbetsgivaren fått in. 

Från när jag intervjuat kan jag generellt säga att ju längre intervjun är, ju bättre har den gått. Personkemi är ofta minst lika viktigt som kompetens, och känner man direkt att man inte klickar, jag då försöker man ju avsluta intervjun så man kan fortsätta jobba. Men klickar man och har trevligt ligger man ju på plus, och då brukar det bli att man snackar på om allt från att från väder till kompetenser och huruvida Trump har chans att slå Clinton eller ej.. 

• Anonym (varierar)

För mig tog det en månad. Jag trodde inte att jag skulle få jobbet eftersom det tog så lång tid, men jag fick det. Rekryteringen hade bara dragit ut på tiden. Och detta var på hösten, inte under semesterperioden.

• Anonym (arbetsgivare)

Tillägg, hade skype intervjuv med en tjej idag, hon fick besked efter 2h. She got the job. Tjejen vi träffa igår fick ju såklart också sitt besked idag.. 

• Felizia7

Det kanske även beror på vad för typ av jobb det är också. Av de många vårdjobb jag sökt så har samtliga hört av sig inom en, max två veckor. På i regel samtliga har vi redan under intervjun börjat spåna på schema.

• Anonym (ylwa)

Tack alla för svar! Ansökningstiden går ut på söndag och de sa de skulle höra av sig kort därefter.

Svar på tråden Hur lång tid efter en jobbintervju brukar man få besked?