• Anonym (???)

Om man är kär i någon som är upptagen?

Kan man styra sina känslor? Om man inte ens vill känna så varför gör man det ändå?

• Svar på tråden Om man är kär i någon som är upptagen?
  • Anonym (Välja)

Man kan inte styra sina känslor, men man kan välja att inte agera på de och inte låta sig ältas i de som de blir värre.

• Anonym (Tina)

Du kan inte styra vad du känner men du kan ju ha förstånd till att inte jaga en person som redan har förhållande.

• Anonym (Mia)

Nej, man kan inte styra sina känslor och ibland måste man våga chansa på de slingriga vägarna. Berätta vad du känner. Låt hen få möjligheten att välja dig om det är så det är menat. Ibland måste man våga.

• Anonym (Gurra)

Tycker också du ska satsa. Man lever bara en gång och man lever för sin egen skull.

Däremot tycker jag att du ska känna av läget innan du agerar. Om hon också har känslor för dig så kan det funka att berätta. Annars skrämmer det nog bara bort. Då kan det vara bättre att flirta lite oskyldigt för att väcka hennes känslor först.

Go for it. Men gör det snyggt så att du inte lämnar efter dig en massa trasiga hjärtan och konflikter.

• Anonym (Välja)

Jag skulle inte rekommendera att göra eller säga något. För det första är det respektlöst mot deras förhållande, hur skulle du känna om någon försökte få din partner fast de visste att ni var tillsammans?

För det andra så om du lyckas fånga hen så har ni ingått i ett förhållande under rätt kassa omständigheter, jag skulle känna mig sådär bekväm med att min partner egentligen var tillsammans med någon annan när han gick till mig, eller att han var otrogen mot sin förra ihop med mig. Det bäddar liksom inte bra för ett förhållande att det startar så.

För det tredje så kan det vara så att hen inte känner någonting för dig. Hen är trots allt i ett förhållande och väljer ju att vara det. Onödigt att lasta på någon sina känslor bara för att "man vill ha det sagt". Vem hjälper det liksom, förutom dig själv? Du kan ju lika gärna försöka fokusera på annat och låta hen och hens förhållande vara.

Och för det sista, om du trots allt väljer att berätta, var beredd på att hen kanske tar avstånd från dig. Om någon vän eller bekant sa till mig att de var kär i mig skulle jag berätta det för min sambo då vi vill vara helt ärliga och transparenta med sådana saker. Och utav respekt för min sambo skulle jag definitivt ta avstånd från den personen tills det hade gått över. 

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Välja) skrev 2016-08-12 02:33:34 följande:

Jag skulle inte rekommendera att göra eller säga något. För det första är det respektlöst mot deras förhållande, hur skulle du känna om någon försökte få din partner fast de visste att ni var tillsammans?

För det andra så om du lyckas fånga hen så har ni ingått i ett förhållande under rätt kassa omständigheter, jag skulle känna mig sådär bekväm med att min partner egentligen var tillsammans med någon annan när han gick till mig, eller att han var otrogen mot sin förra ihop med mig. Det bäddar liksom inte bra för ett förhållande att det startar så.

För det tredje så kan det vara så att hen inte känner någonting för dig. Hen är trots allt i ett förhållande och väljer ju att vara det. Onödigt att lasta på någon sina känslor bara för att "man vill ha det sagt". Vem hjälper det liksom, förutom dig själv? Du kan ju lika gärna försöka fokusera på annat och låta hen och hens förhållande vara.

Och för det sista, om du trots allt väljer att berätta, var beredd på att hen kanske tar avstånd från dig. Om någon vän eller bekant sa till mig att de var kär i mig skulle jag berätta det för min sambo då vi vill vara helt ärliga och transparenta med sådana saker. Och utav respekt för min sambo skulle jag definitivt ta avstånd från den personen tills det hade gått över. 

Mycket bra svar!!!
  • Anonym (11)

jag håller med (välja) i hela svaret. 

man håller sig alltid borta om någon annan är upptagen. 

Allra helst gå vidare, släpp det och lås inte fast dig.

• viseversa
    Anonym (Välja) skrev 2016-08-12 00:54:31 följande:

Man kan inte styra sina känslor, men man kan välja att inte agera på de och inte låta sig ältas i de som de blir värre.

Precis.
  • Anonym (Hahha)
    Anonym (Välja) skrev 2016-08-12 02:33:34 följande:

Håller helt med. Jag hade blivit obekväm om någon berättat för mig om han hade känslor för mig. Jag är inte det minsta intresserad av andra män. För mig finns bara min egen man.
  • Anonym (Du)

Du kan väl hitta någon som inte redan är upptagen.

Svar på tråden Om man är kär i någon som är upptagen?