• cncncn

någon som använt progesterall??

Hejsan!

beställde hem progesterall i hopp om att bli gravid och få behålla barnet men tror att jag har missuppfattat hur man skulle använda krämen då jag började smörja på dag 10 i min cykel 2 gånger om dagen dvs morgon och kväll, kan detta ha gjort att jag inte har haft min ägglossning och hur ska jag gå till väga? är nu på dag 18 i min cykel och har nu förstått att jag inte skulle börja smörja förrän min ägglossning var över. har en ganska normal cykel på ca 28-30 dagar.

Någon som vet??

• Svar på tråden någon som använt progesterall??
  • Emmissara
    cncncn skrev 2016-08-12 13:20:09 följande:

Hejsan!

beställde hem progesterall i hopp om att bli gravid och få behålla barnet men tror att jag har missuppfattat hur man skulle använda krämen då jag började smörja på dag 10 i min cykel 2 gånger om dagen dvs morgon och kväll, kan detta ha gjort att jag inte har haft min ägglossning och hur ska jag gå till väga? är nu på dag 18 i min cykel och har nu förstått att jag inte skulle börja smörja förrän min ägglossning var över. har en ganska normal cykel på ca 28-30 dagar.

Någon som vet??

jag använde mig av progesterall förra cykeln. Men ska börja med den efter ägglossningen, om man är gravid måste man fortsätta med den fram till v.12 iaf, annars finns risk för missfall. Om man inte är gravid ska man avsluta med progesteron och ca 2 dagar efter kommer mensen. Jag har en lutealfas på ca 16 dagar och jag testade negativt på ÄL+13 så jag trappade ner med behandlingen i 2 dagar sen slutade jag och efter 1,5 dygn kom mensen. 
  • cncncn
    Emmissara skrev 2016-08-12 14:50:38 följande:

jag använde mig av progesterall förra cykeln. Men ska börja med den efter ägglossningen, om man är gravid måste man fortsätta med den fram till v.12 iaf, annars finns risk för missfall. Om man inte är gravid ska man avsluta med progesteron och ca 2 dagar efter kommer mensen. Jag har en lutealfas på ca 16 dagar och jag testade negativt på ÄL+13 så jag trappade ner med behandlingen i 2 dagar sen slutade jag och efter 1,5 dygn kom mensen. 

ja jag vet nu att man ska börja efter ÄL men problemet är att jag inte förstod det innan så jag började 7 dagar efter mensen började alltså ca 1 vecka innan mig ÄL skulle varit och nu vet jag inte om jag har haft ÄL eller inte då mina tester är slut och jag vet inte om jag ska fortsätta med krämen eller inte för ska inte ha mens förrän om 10 dagar ca är på dag 18 i min cykel..
  • Emmissara
    cncncn skrev 2016-08-12 15:38:50 följande:
    ja jag vet nu att man ska börja efter ÄL men problemet är att jag inte förstod det innan så jag började 7 dagar efter mensen började alltså ca 1 vecka innan mig ÄL skulle varit och nu vet jag inte om jag har haft ÄL eller inte då mina tester är slut och jag vet inte om jag ska fortsätta med krämen eller inte för ska inte ha mens förrän om 10 dagar ca är på dag 18 i min cykel..
    jag skulle avsluta behandlingen och antingen kommer mensen komma eller så kommer du få ägglossning. Men om du fortsätter ed behandlingen så kommer du inte få något av det. 
  • Nykär15

Ja stämmer man ska börja efter ÄL, använde det sist jag blev gravid...slutade tyvärr med MA, fostret hade dött i v 12+1, men hade ju inte med krämen att göra. Jag började ca en dag efter positivt ÄL-test, och när jag hade testat och fått svagare ÄL-test så jag visste ÄL var över. Smörjde morgon o kväll. Tog grav.test ca 3 dgr före BIM som visade svagt positivt så då fortsatte jag smörja. Hade jag fått negativt så hade jag slutat så mensen inte skulle bli sen. Har alltid fått plus 3-4 dgr före BIM så kände jag kunde lita på det då jag vet när jag har ÄL osv. 

• cncncn

slutade med krämen samma dag som jag skrev detta, i lördags den 13e fick jag fullt utslag på ägglossningstest, igår mycket svagare på ÄL test så började smörja med krämen idag igen i hopp om att den gör nytta!

Svar på tråden någon som använt progesterall??