• Lars2000

Konkurs - nar forsvinner den?

Hej, Jag gick i personlig konkurs 2011. I 2013 betalade jag alla mina skulder till skatteverket/kronofogden. Nu ar det 2016 - hur blir jag satt "ur" konkurs? Nar kan jag borja anvanda mitt bankkonto igen? Lana pengar? Lite konstigt att man ska drabbas av det 3 ar EFTER det att man har betalat alla skulder....

Tacksam for svar!

• Svar på tråden Konkurs - nar forsvinner den?
  • Anonym (xyz)

Prata med din konkursförvaltare! Konkursen borde avslutats när du betalade alla skulderna, och då borde du fått kontroll över dina konton. Att låna pengar kan vara svårt så länge någon betalningsanmärkning finns kvar.

• Anonym (du)

Bankkonton bör inte vara några problem? Inte så att det ligger dolda skulder kvar eller nått?
    Lån vettefan, har varit skuldfri sen 04-05 med senaste anmärkningen 03. Inte ens smslån godkänner mej, mest provat för skojs skull.

• Anonym (Berra)
    Anonym (du) skrev 2016-08-13 14:04:59 följande:

Bankkonton bör inte vara några problem? Inte så att det ligger dolda skulder kvar eller nått?
    Lån vettefan, har varit skuldfri sen 04-05 med senaste anmärkningen 03. Inte ens smslån godkänner mej, mest provat för skojs skull.

Om du inte kan ta SMS-lån så beror det nog snarare på att du inte klarar inkomstgränsen.

OT: Anmärkningen är borta. Problemet för dig kan bli att många banker har krav på inkomst för att öppna ett konto. ICA banken har det inte.
  • Anonym (du)
    Anonym (Berra) skrev 2016-08-13 18:16:40 följande:
    Om du inte kan ta SMS-lån så beror det nog snarare på att du inte klarar inkomstgränsen.

OT: Anmärkningen är borta. Problemet för dig kan bli att många banker har krav på inkomst för att öppna ett konto. ICA banken har det inte.
    Knappast. Märkte det först när jag skulle ta en faktura på klarna i fjol, nekad. Provade därför.
    Jag har en normal inkomst på ca 19efter skatt, 100tusen på banken.
    Tror det är ett inkassobolag som inte vill ta bort en anmärkning (faktiskt ingen aning om dom har den "makten men").
    Hur som hellst "vann" jag en ett mål på en skuld som inte var giltlig, dvs jag har rättsliga papper och dom från tingsrätten att denna skuld är ogiltlig. Tror det är denna som ligger kvar och spökar nu 13år efter fastän att dom inte har någon laglig rätt att kräva in den.
Svar på tråden Konkurs - nar forsvinner den?