• Aioli

Min bebis kan inte bajsa i blöjan.

Min bebis på 8 månader har bajsat på pottan sen han var ca 4 månader. Vi började med det för att han verkade ha svårt att bajsa i blöjan. Pottan blev räddningen. Jätteskönt för honom, att vi hittade på ett sätt som funkar bra.

Nu har han blivit så van med att bajsa på pottan så går det inte alls i blöjan längre. Det kommer alltid endast en del utav "görat" och inte allt som skulle kommit om vi haft pottan tillgänglig. Förstår ni hur jag menar?

Nån som känner igen detta? Vad gör man när är på resande fot, för att plutten ska få bajsa?

• Svar på tråden Min bebis kan inte bajsa i blöjan.
  • Guldbarb

Ta med pottan? Om den inte går att tömma på plats alltid så kan nog en påse i den funka med (typ hundbajspåse aktigt) :)

• v i r r a

Japp. Min son var sån. Vi köpte den lättaste och minsta pottan vi kunde hitta, vande honom vid den och tog med den i en försluten påse om vi skulle vara iväg mer än en heldag. Det gick bara bra.

• Coccolina

Finns smart rese pottor  

Var istället glad att han vill använda potta!! Uppmuntra till det även när det kommer till att kissa så kommer ni ha bort blöjorna långt innan va de flesta verkar (har vänner med barn som är 5 som fortfarande har blöja dygnet runt och som vägrar pottträna trotts att dagis börjat kräva det, inga diagnoser eller problem som gör det utan bara att mamman inte orkar ta tag i pottträningen....)

Kanske denna pottan är något för er?

www.barnresebutiken.se/brands/my-carry-potty/my-carry-potty-2 

My Carry Potty

My Carry Potty

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Aioli

Tack så mycket allihopa för bra tips!

Jag har nu skickat efter en sån där bärbar potta som coccolina tipsade om!

Vi känner faktiskt också så, att det är bättre att vänja honom vid bärbara pottan än att försöka få honom att bajsa i blöjan (hur det nu skulle gå till).

Hoppas det löser sig nu, så man kan åka iväg utan problem ????

Tack igen!

• Det kommer bli bra

Hölla honom i grodposition över en toalett alternativt papperskorg i en park, eller buske och då ha med hundbajspåse. Det är ju utmärkt att han kan bajasa på pottan redan!

• Aioli
    Det kommer bli bra skrev 2016-08-13 13:29:35 följande:

Hölla honom i grodposition över en toalett alternativt papperskorg i en park, eller buske och då ha med hundbajspåse. Det är ju utmärkt att han kan bajasa på pottan redan!

Jag tänkte på det också, men jag vet inte riktigt hur bekväm han är med att bajsa så. Men jag har ju inte provat. Kanske funkar utmärkt. Men nu har jag skickat efter pottan så ????
Svar på tråden Min bebis kan inte bajsa i blöjan.