• fantasy06

    Hur lösa det här?

    Min sambo har en son som är 11,5 år han bor hos sin mamma 12 mil bort men är här varannan helg. Han gillar inte mig har vi fått reda på. Han är otrevlig och hittar på saker jag sagt som jag aldrig i mitt liv skulle få för mig att säga. Hans mamma i princip tvingade hit honom igår för hon hade planer (aw med jobbet) så de värsta förutsättningarna hade vi. Han var både arg o ledsen på tåget hit för han ville inte komma.

    Sen när han väl kom hot var han sjukt övertrevlig nästan för bra. Kramades o sa hej o att han var glad att jag o hans pappa träffats. Sen på kvällen sa han att han är sur på mig o därför ville han inte komma. Frågade snällt varför han var sur så jag kan göra om göra rätt. Då säger han "för sist jag var här sa du dra pt helvete ungjävel" plus att han sist sa till sin mamma att jag sagt "du är elakare än satan" så sånt hittar han på. Finns en mycket lång historia bakom med utbrott från hans sida som drabbat både mig ich min son på 10 år. Jag känner nu att jag inte vill träffa barnet längre. För min o min sons skull (som blir jätte ledsen när sambons pojk hittar på saker om mig)

    Hur löser man detta enklast? Pojken måste ju träffa sin pappa. Vilket han inte vill om

    Jag är närvarande. Jag och pappan bor ihop o har ett gemensamt barn.

  • Svar på tråden Hur lösa det här?
  • fantasy06

    Eh nej det har jag inte. Har aldrig varit på tapeten innan att jag inte vill träffa barnet. Mina bara trådar har varit andra frågeställningar. O stör du dig på att jag frågat olika saker i olika trådar slipper du läsa.


    Scalaren skrev 2016-08-13 13:21:27 följande:

    Fast du har ju redan en sån här tråd med en massa svar....


  • Maddi

    Barnet är snart 12 år, de är ju en svår ålder, snart tonåring. Men barnet måste lära sig att kunna respektera andra, trots att man inte gillar personerna.

    De är ju så vuxenlivet är, och många vuxna har inte lärt sig de, bl.a du tydligen. Men detta barn har alla chanser att lära sig de och de är vuxna som måste visa vägen.

    De är du som måste börja respektera och acceptera vad han tycker, annars kommer du inte långt.

  • fantasy06
    Maddi skrev 2016-08-13 18:35:35 följande:

    Barnet är snart 12 år, de är ju en svår ålder, snart tonåring. Men barnet måste lära sig att kunna respektera andra, trots att man inte gillar personerna.

    De är ju så vuxenlivet är, och många vuxna har inte lärt sig de, bl.a du tydligen. Men detta barn har alla chanser att lära sig de och de är vuxna som måste visa vägen.

    De är du som måste börja respektera och acceptera vad han tycker, annars kommer du inte långt.


    Svårt att respektera och acceptera när hab hittar på lögner om mig.

    Var kansle otydlig i min frågeställning :) ville ha råd o tips på hur man enklast löser det så pojken iaf får träffa sin pappa. Tex de får träffas nån annanstans alt att jag o min son får lämna hemmet när pojken ska komma hit. Tänkte när jag slrev i lägger att det kanske finns någon som haft eller har en liknande situation.
  • fantasy06
    Maddi skrev 2016-08-13 18:35:35 följande:

    Barnet är snart 12 år, de är ju en svår ålder, snart tonåring. Men barnet måste lära sig att kunna respektera andra, trots att man inte gillar personerna.

    De är ju så vuxenlivet är, och många vuxna har inte lärt sig de, bl.a du tydligen. Men detta barn har alla chanser att lära sig de och de är vuxna som måste visa vägen.

    De är du som måste börja respektera och acceptera vad han tycker, annars kommer du inte långt.


    Hur menade du med att jag tydligen inte lärt mig att respektera andra? Jag respekterar honom på alla andra vis förutom när han ljuger om mig. Säger han fel saker om mig till fel person lär ju soc ringa på dörren. Både pojkens pappa och min son var hemma den helgen när pojken påstår att jag sa de där hemska sakerna. Ingen annan hörde detta dvs jag har aldrig sagt något hemskt till den pojken alls. Jag har enbart varit trevlig mot honom.
Svar på tråden Hur lösa det här?