• ventilera mera

Hjälp mig deleta tusentalet mail i web-Outlook

...dvs, gamla Hotmail.
    Loggade in på min gamla skrotadress som jag knappt använder längre, men eftersom den är knuten till en del konton och så vill jag ändå ha kvar den och rensa den.
    Har sparat allt som är värt att spara i mappar och vill nu tömma inkorgen lite smidigare än att sitta och deleta nio mail åt gången. Någon som hittat ett sätt? Har letat igenom allt, men hittar inte.

• Svar på tråden Hjälp mig deleta tusentalet mail i web-Outlook
  • Kerubmamman

Vänsterklicka på Inkorg och välj Töm mapp. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • ventilera mera

Det tänkte jag med, det mest logiska liksom. Men det går inte? Får inte ens upp den rutan. Extremt konstigt...

• Kerubmamman

Konstigt, jag får upp det alternativet. Men jag har inte tänkt testa klicka på den.  

• Kerubmamman

Jo, har du testat Rensa. Det dyker upp i överkant när du markerar ett mejl. 

• sportpappa
    ventilera mera skrev 2016-08-13 16:56:25 följande:
    Har sparat allt som är värt att spara i mappar och vill nu tömma inkorgen lite smidigare än att sitta och deleta nio mail åt gången. Någon som hittat ett sätt? Har letat igenom allt, men hittar inte.
    Varför kan du bara markera 9 åt gången?
    När jag klickar på rutan som markerar alla konversationer så markeras de 3 översta. Lite längre ner står det då:
    "3 conversations selected
    Select everything in your Inbox folder"
    När jag klickar på "Select everything" som är en länk så markeras alla mail i min inbox och jag kan trycka på radera så att alla raderas.

Det låter även konstigt att du inte får upp "Töm mapp".

Vad använder du för webbsida för att hantera dina mail?
    Adressen som jag kör är: outlook.live.com/owa/
  • ventilera mera

NU... äntligen. Det var nåt så löjligt som att musen behövde kasseras. Letade reda på en annan och plötsligt högerklickar jag utan problem... oväntat att det var ett mekaniskt fel, men nu är det löst. Tack för er tid, hörrni.

Svar på tråden Hjälp mig deleta tusentalet mail i web-Outlook