Loppan84 skrev 2016-08-14 11:24:51 följande:
Detta stämmer såklart inte utan är ren lögn. Så svart-vitt är det inte. Väldigt få är helt infertila men många har nedsatt fertilitet t.ex kan spermier vara få eller slöa utan att mannen är helt infertil och då är det saker man kan göra för att öka chansen. Kvinnan kan ha andra problem som leder till lägre fertilitet men som går att påverka med kost, träning eller liknande t.ex d-vitaminbrist, högt kolestorol, lågt progestoron etc Då kan det hjälpa med vitamintillskott, ändrad kost, ökad träning etc
Ren lögn?! Jag har försökt få barn 10 år och gjort 14 IVF:er-det jag inte vet om infertilitet är sannerligen inte värt att veta!! Tror du inte vi infertila provat alla knep och myter som finns? Svar ja! Och är man verkligen infertil så funkar INGENTING!
Möjligen med män och deras spermier, men inte för kvinnor. Man blir inte mer gravid av allehanda knep då-man måste få adekvat hjälp. Tror du inte nån av alla sjuttileva läkare jag träffat skulle sagt nåt om kosten t.e.x om nu den påverkat? De säger inget eftersom den inte gör det. Förr åt folk extremt fattigt näringsmässigt, men fick ändå barn. Jag blir tokig när såna som du skuldbelägger kvinnor genom att påstå att de äter fel,tränar för lite eller annat dumt. Man blir gravid om ens ägg är bra-annars blir man inte gravid ö.h.t.