• MariaLinnea

Namnet Märta?

Vad tycker ni om namnet Märta? Har ni mött några små som heter Märta och var bor ni isåfall?

Andra namn vi fastnat för är:
    Astrid
    Ingrid
    Anna

• Svar på tråden Namnet Märta?
  • Rani

Japp, har träffat både tonåringar och små barn som heter Märta. Bor i Göteborg. Det är ett favvonamn för mig. De andra namnen är också superfina.

• Ledilnaan

När jag gick i skolan så var det en tjej som hette Märta, hon blev alltid retat för Märta Fjärta, skulle aldrig ge mitt barn det namnet. Då är dina andra förslag mycket bättre.

• NemasNomas

Märta-Louise heter dotra. Men vi bor i England för tillfället, så nu går hon by the name Marta-Louise.

• Maddi

Märta är fint namn, de, för mig, låter bestämt men fint.

Vilket namn man än ger barnet finns de alltid något annat barn kan reta dom för, PM de inte är namn så är de hår, kläder och allt vad det nu är. Att välja bort ett namn för att barn kan bli retade ingen mening. Barn kan va riktigt grymma mot varandra ändå.

• micromat

Märta är så jävla schysst, tycker jag. Har inte hört så många barn som heter så. Jag föredrar Märta och Astrid på eran lista. Anna är så vanligt bland mina vänner och Ingrid är inte så roligt.

• viseversa

Känner ingen Märta som är under 80år. Sen är det enligt mig ett gräsligt namn. Märta fjärta.

• Uttran

Min farmors syster hete Märta, min dotter heter det i andranamn, jag gillar det namnet. Ingrid är också fint. Astrid gillar jag inte och Anna är för vanligt.

Såhär många heter

Anna: 103 472

Märta: 25 114 (medelåldern på alla Märta är 60 år)

Ingrid: 116 575

Astrid: 39 706

• Bingbangbong

Min dotter heter Märta så jag tycker självklart att namnet är jättefint! Precis som Maddi skriver så kommer barn alltid på saker att retas för så att välja bort namn pga retrisk är onödigt tycker jag.

• Greger

Märta är superfint. Hade döpt min dotter till det om jag inte redan haft två ungar i bekantskapen med det namnet (2 och 14 år)

Svar på tråden Namnet Märta?