• smörblomman93

Tips för att lyckas bli gravid trots endometrios

Har endometrios och undrar om någon har testat någonting på egen väg för att öka chanserna att bli gravid?

Såsom homoeupat, akupunktur, naturläkemedel, särskild kost.. Ja vad som helst egentligen..

Någon som har tips, erfarenheter eller hört något? Snälla dela med er isåfall!

vill så gärna lyckas bli gravid på naturlig väg :)

• Svar på tråden Tips för att lyckas bli gravid trots endometrios
  • MrsMS

Hur länge har ni försökt? Har du sökt hjälp? Vilken hjälp har du fått?

Jag har haft endometrios i ca 13 år och jag blev gravid på naturlig väg. Hade tagit p-sprutor i 10 års tid när vi 2012 bestämde oss för att försöka få barn. Tog över 1 år och 3 kurer med pergotime för att få tillbaka mensen och få igång ägglossningen.

Sedan kom vi till rmc och jag och sambon fick lämna prover/undersöktes och allt såg bra ut.

Sedan spolade dem mina äggledare 2 ggr, det visade sig vara stopp första gången.

Och månaden efter var jag gravid :) Det va typ september -14 så i maj -15 föddes sonen :)

Skriv gärna pm om du vill ha lite tips eller någon att bolla med..

• smörblomman93

Tack för ditt meddelande, vad kul att det funkade för er! Vi har försökt i 1,5 år, jag har gjort titthålsoperation och spolning, men hade inget stopp. Väntarp å fertilitetsutredning i februari men tills dess vill vi maxa chansen så mycket som möjligt att lyckas på naturlig väg..

Svar på tråden Tips för att lyckas bli gravid trots endometrios