• Anonym (Kluring)

Present till kollega som slutar

En kollega ska sluta. Folk har skrivit in och berättat saker om honom och jag har fått allt detta med en uppmaning att göra nåt fint av det. Vad ska jag göra? Först tänkte jag att det kunde bli en tavla, men det är alldeles för mycket text. En bok känns tråkigt, men kanske kan bli bra ändå. Hur ni andra firat av era kollegor?

• Svar på tråden Present till kollega som slutar
  • Carambolan

När någon slutar på mitt jobb brukar först chefen hålla tal om hur mycket personen har betytt för arbetsplatsen, sedan får hen en present (oftast antingen något personligt eller en upplevelsepresent samt en flaska skumpa), sedan håller den som slutar ett tal om hur mycket jobbet och kollegorna har betytt, sedan kanske någon annan kollega också vill hålla ett litet tal och därefter fikar vi med tårta och bubbel.

• Carambolan

Vi är en ganska stor avdelning så det slutar nån varannan månad ungefär, så det är ganska mycket rutinmässigt...

• Anonym (Kluring)

Nu vill mina kollegor att jag ska göra något med alla dessa minnen som kommit in. Det ska liksom bli en present som ska ges bort efter tal och sånt. Middag blir det också.

Svar på tråden Present till kollega som slutar