• Fsk2029

Inläsning av litteratur - högskolan

Fick mitt schema nu och jag var förvisso inställd på 40 timmars pluggande per vecka. Men jag ska ha föreläsningar och en massa annat 5 dagar i veckan. Sen står det inläsning av litteratur. Innebär det att jag kan läsa det på distans? Jag har ju två småbarn och 11/2 timmes bilväg (inklusive hämtning/lämning) enkel resa. Skulle ju underlätta rent tidsmässigt och ekonomiskt att plugga hemma.

• Svar på tråden Inläsning av litteratur - högskolan
  • Carambolan

Ja, litteratur är självstudier som du läser var du vill. Det brukar ta den största delen av tiden på högskolan.

• hurtänktedunu

inläsning av litteratur gör du på din egen tid och det ligger utanför föreläsningstid. däremot beror det ju helt på vilken  utbildning och vad du är för person hur mycket tid du behöver lägga på inläsningen. jag läste inte in speciellt mycket under min studietid utan jag använde det som sades på föreläsningarna och pluggade sen till tentor och så när dom kom.

• JA77

Föreläsningar är aldrig obligatoriska, ska tilläggas. Så är det en föreläsning som verkar mindre intressant, så kan du lika gärna läsa då. Däremot brukar tentor baseras på föreläsningar, så tips är ju att gå!

• hurtänktedunu
    JA77 skrev 2016-08-21 10:42:52 följande:

Föreläsningar är aldrig obligatoriska, ska tilläggas. Så är det en föreläsning som verkar mindre intressant, så kan du lika gärna läsa då. Däremot brukar tentor baseras på föreläsningar, så tips är ju att gå!

Jo då det finns obligatoriska föreläsningar men som förekommer inte ofta.
  • JA77
    hurtänktedunu skrev 2016-08-21 10:53:23 följande:
    Jo då det finns obligatoriska föreläsningar men som förekommer inte ofta.
    Jo, men då är det noga noterat i schemat/studiehandledningen. 
Svar på tråden Inläsning av litteratur - högskolan