marzine 50 mg
är danska åksjuke tabletter..
kan jag äta dem ??? postafen är ju på 25 mg.
är danska åksjuke tabletter..
kan jag äta dem ??? postafen är ju på 25 mg.
Nej jag skulle inte rekomendera att du äter dom i alla fall inte innan du pratar med apoteket eller med sjukvårdsrådgivningen..
I Danmark rekommanderar dom Marzine till gravida.
Är det samma verksamma substans som i Postafen så borde det väl gå bra, men i övrigt kan man förstås inte jämföra doseringar så (25 mg resp. 50 mg) om det är helt olika läkemedel.
Ring sjukvårdsupplysningen.
hittade en dansk sida ,, det går bra att äta dem..
Marzine har funnits i Sverige och går bra att ta vid graviditet, trots att det inte är exakt samma sak som Postafen. Kan användas under första trimestern i alla fall.
Hej!
Jag skulle önska att åter åksjuke-illamående-yrsel medlet Marzine åter
säljs i Sverige!!! - Så man slipper hålla på och be släkt och vänner köpa med sig
från Danmark och Finland.
Jag har en mamma som blir hjälpt av medlet ( cyklizinehydroklorid) med sin yrsel
och åksjuka, utan biverkningar, och slipper ta postafen, som hon blir en zombie av =
stor dåsighet.
Vid förfrågan har vi fått svaret att Marzine dragits in, för att det är dålig efterfrågan!!!????
Hur kan ett bra medel dras in?????
Vem marknadsför bra produkter??? Jo, nu, t ex!! Hoppasm ånga läser, och de ansvariga för
att försälja medlet lyssnar...kanske ska man ta kontakt med läkemedelsverket?? Eller försäljaren
producenten? i England, Mc Neill Division, Jensen-Cylag AB, i Braunton, Devon, England...
En som hoppas, på bättre tider.