Mens sen 6 dagar och minus på stickan
Hej
Är ganska ny på detta men har fått så otroligt mycket input bara genom att läsa allas trådar och bra kommentarer här inne.
Jag behöver just nu lite mer specifik hjälp och råd, jag har en väldigt punktlig mens, kommer nästan alltid på dagen den 10:e varje månad av någon anledning, givetvis händer det att det blir både den 9:e och 11:e också ibland men i 80% av fallen kommer den alltså den 10:e.
I skrivande stund är jag alltså BIM+6 idag. Jag har aldrig haft särskilt mycket problem med varken pms eller mensvärk men har enda sedan den 12/8 haft en molande verk nere i magen, det spänner och känns mest obehagligt. Inte direkt att det gör ont men bara värker. Jag har inga ömma bröst men samtidigt svårt för mig att känna då jag har begränsad känsel efter en bröstoperation för flera år sedan.
Till detta har jag flytningar, inte direkt kraftiga men mer än vad jag brukar helt klart.
Hade även en mindre blödning på ca 2 dagar mellan den 24/7-25/7, dvs 9 dagar efter senaste mensens sista dag. Har aldrig i hela mitt liv haft mellanblödningar och denna var brun, och såg nästan mer ut som diarré (FÖRLÅT) än som mens om jag nu får möjligheten att beskriva det med egna ord. Trodde först att det var något fel på mig och blev smått hysterisk men valde sedan att lugna ner mig när det slutade efter 2 dagar.
Jag är trött och orkeslös, hungrig men samtidigt inte sugen på någonting och jag har sådan sjuklig halsbränna så jag kan inte sova om nätterna.
Nu har jag hur som helst tagit ett graviditetstest som ledsamt nog visade negativt. Det var dessutom ett test som man skulle kunna ta med låga halter av HcG, alltså tidigt i graviditeten.
Är det någon som testat negativt på ett sådant gravtest 6 dagar efter beräknad mens och sedan ändå varit gravid?
Vad tror ni att detta kan vara om det inte är en graviditet?!
Tacksam för alla tips och råd <3