• anonym159

Vad ska jag göra?

Vet inte riktigt hur jag ska börja denna tråd... Men nu är det så att jag och min make som jag har ett barn med, har bråkat/bråkar jätte ofta och han har blivit jätte aggressiv, så jag anmälde honom. Efter en månad fick vi åka till tingsrätten och vi skulle få svar (på ifall han skulle bli straffad eller inte) efter 1-2 veckor men medans vi väntar på svar så släppte de honom... Förutom att jag är rädd om mitt och mina barns liv just nu så vet jag inte vem jag ska gå till för hjälp.
    Jag fick tips om att prata med kvinnojouren, men när jag pratade med de så sa de att jag skulle prata med Soc först och när jag ringde Soc så sa de att de inte kunde hjälpa mig och att allt jag kunde göra var att ta mina barn (Även barnet som han är den biologiska fadern till) och åka någonstans där han inte kan hitta oss.. Men alltså är det okej? Alltså borde jag verkligen ta mitt barn som han har även rätt till med mig någonstans som han inte vet om? 
    Snälla ge mig tips om vad jag kan göra eller säga för jag vet inte riktigt vad jag har rätt till och inte rätt till längre... 
  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Therese32

Skyddslägenhet kan du inte fråga de från sociale? Eller åka til nån nära vän bo där?

• MIMMIMU

Se upp bara så att det inte slår tillbaka att du fört bort barnet och blir av med vårdnaden. Känner inte själv till vad som gäller och inte. Har han hotat och sökt upp er om ni bott på skillda adresser?

• anonym159

Tack Therese ska kolla på de där länkarna genast! :) 

Ja jag tänkte samma sak asså ifall jag skulle bli av med vårdnaden , men jag tänkte också att det var själva Soc som sa jag att jag skulle göra det, alltså åka iväg.
    Jag och min man bor på olika ställen just nu eftersom han fick en egen lägenhet med tanke på att vi skulle skilja oss men till slut vägrade han skilja sig och han började hota mig varje gång vi pratade om det.. Så det var då jag anmälde honom

• Therese32

Fy verkar vara en människa som kan både göra det ena och andra när han blir desperat. Får du nån stöttning? Vet din familj om de?lider verkligen med dig och barnen. Tänk bara på ert bästa så både du och baren får prata om detta. Hur gammal är barnen?stor kram på dig

• anonym159

Asså jag vet inte riktigt det känns inte som att jag får den stöden jag behöver, jag känner mig så ensam.. Nej min familj bor i ett annat land så jag ville inte berätta, för de kommer att oroa sig och kommer ändå inte kunna göra nåt. Mitt äldsta barn är 15 år och den yngsta är 4. Tack! 

• Therese32

Stackars dig fy vilken hemsk värld vi lever i

Att ingen hjälper dig fast du bet om de. Du får ta i lite mer och berätta hur rädd du är för ditt liv och barnen . familjecentrun har du nåt sånt där du bor?ring bvc och kolla om dom har nr ditt där kan dom ge dig stöttning.

Svar på tråden Vad ska jag göra?