• Anonym (ts)

SGI

En fråga om någon vet.

Jag har jobbat heltid sedan årsskiftet och deltid innan dess. Ska nu börja plugga på universitetet. Vad händer med min sgi?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden SGI
  • embollen

Du skyddar alltså din sgi när du pluggar.. Inget händer med den under tiden.

• Anonym (Kajsa)

Du skyddar den om du studerar och tar studiemedel, inte annars.

• Anonym (ts)
    Anonym (Kajsa) skrev 2016-08-21 07:40:57 följande:

Du skyddar den om du studerar och tar studiemedel, inte annars.

Jag har använt alla mina 240 veckor och kommer förmodligen inte bevilljas csn. Men behöver avsluta mina studier för att få ut min examen. Hur kommer det sig att man måste få csn för att skydda sin csn? Räcker det inte med intyg från universitetet att man pluggar heltid?
  • Anonym (ts)
    Anonym (ts) skrev 2016-08-21 07:46:54 följande:

Jag har använt alla mina 240 veckor och kommer förmodligen inte bevilljas csn. Men behöver avsluta mina studier för att få ut min examen. Hur kommer det sig att man måste få csn för att skydda sin csn? Räcker det inte med intyg från universitetet att man pluggar heltid?

Skydda sin sgi, skulle det stå.
  • Anonym (3 mån)

Vet att tråden har ett par månader på nacken men för sakens skull

Du måste ha CSN eller studera inom "eget yrkesområde" för att få tillbaka SGI direkt efter studierna. Så är det bara bestämt då det är ngn sorts kvalitetsstämpel på studierna att ha CSN. Om du pluggar inom eget yrkesområde (om Det är definierbart) så krävs inte CSN. Det finns ett allmänt efterskydd som är tre månader fr när arbetet upphör så om du kan slutföra dina studier inom den tiden så är det lugnt. Om du studerar längre tid så får du dock tillbaka SGI så fort du börjar jobba igen på ett jobb som ska vara längre än sex månader. Att tappa SGI är inget problem så länge du inte blir långvarigt sjuk just nu under tiden du studerar. Du får ny SGI sen när du börjar på ett långvarigt jobb igen. Har du din anställning kvar så är Väl tanken att fortsätta jobba där efter studierna?.

Svar på tråden SGI